DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1457

Title: รูปแบบการดำเนินชีวิตและพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคที่ส่งผลต่อความต้องการใช้ เครื่องสำอางของผู้ชายในเขตกรุงเทพและปริมณฑล
Other Titles: A Study of Life Style and Purchasing Behavior on Cosmetics and Their Effects on Men’s Need of Cosmetics Consumption in Bangkok Metropolitan Region
Authors: ธวัชชัย สุขสมโภชน์
Keywords: รูปแบบการดำเนินชีวิต
พฤติกรรมการซื้อ
ความต้องการใช้
ผู้ชาย
เครื่องสำอาง
Issue Date: 2557
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การส่งผลของปัจจัยด้านรูปแบบการดำเนินชีวิตและพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคที่ส่งผลต่อความต้องการใช้เครื่องสำอางของผู้ชายในเขตกรุงเทพและปริมณฑล โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.912 และแจกกับผู้ชายที่เคยใช้หรือที่ใช้ในเขตกรุงเทพและปริมณฑล จำนวน 400 คน และวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยพบว่า รูปแบบการดำเนินชีวิตของผู้บริโภคและพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางส่งผลต่อความต้องการใช้เครื่องสำอางของผู้ชาย แตกต่างกันอย่างมี นัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความสำคัญต่อรูปแบบการดำเนินชีวิตด้านต่างๆที่ส่งผลต่อความต้องการใช้เครื่องสำอางของผู้ชายในเขตกรุงเทพและปริมณฑล
This research aimed to analyze the effects of factors regarding lifestyle and purchasing behavior on cosmetics and their effects on men’s need on cosmetics consumption in Bangkok metropolitan region This study used the questionnaires which evaluated for validity and reliability by Cronbach’s method on 30 population samples. The reliability ratio was 0.912. The questionnaires were distributed among 400 men who used or were using cosmetics in Bangkok metropolitan region. The statistical approaches utilized were descriptive statistics and deductive statistics which were multiple regression analysis and average comparison. This research suggested that lifestyle of costumers and purchasing behavior differently affected men’s need on cosmetics consumption in statistical significance at level 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1457
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_thawatchai.suks.pdf597.32 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback