DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1454

Title: พฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์และปัจจัยด้านการออกแบบผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ เลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Online-Purchasing Behaviors and the Product-Designing Factors that Influenced the Decision Made by Customers in Bangkok Area on Purchasing the Sticker from Line application
Authors: ชูพล ศรีเวียง
Keywords: พฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์
ปัจจัยด้านการออกแบบผลิตภัณฑ์
การตัดสินใจเลือกซื้อ
สติ๊กเกอร์ จาก LINE แอปพลิเคชั่น
สติ๊กเกอร์ไลน์
LINE แอปพลิเคชั่น
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสารวจพฤติกรรมการเลือกซื้อ ปัจจัยด้านการออกแบบ ผลิตภัณฑ์ การ ตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อวิเคราะห์การส่งผล ของพฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน ์ และปัจจัยด้านการออกแบบ ผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซอื้ สติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่ เป็นเพศชายและเพศหญิง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จานวน 400 ชุด ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นเพศชาย 200 คน และเพศหญิง 200 คน กลุ่มจาแนกตามเพศ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้ เท่ากับ 0.909 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล เบื้องต้นคือสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการ ทดสอบสมมุติฐานคือสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยอย่างง่ายและแบบพหุคูณ และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า พฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์ และปัจจัยด้านการออกแบบผลิตภัณฑ์ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์ จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Conducted with the customers in Bangkok area, this study aims to investigate their behaviors toward LINE sticker-purchase and the factors that influenced the purchase, the factors influencing the products’ design, the ways they decided to buy the stickers from LINE application, and the designing factors that influenced the customers’ decisions made for the purchase. The sample groups consisted of both male and female populations selected by using convenience sampling. The participants were 400 divided into 2 groups: 200 male participants and 200 female participants. The research tool was a questionnaire whose reliability was 0.909. The content validity was approved by the experts. The statistics used in this study were descriptive statistics percentage, means, and standard deviation. The inferential statistics used in testing the assumption were simple and multiple regression analysis. The result of assumption testing revealed that the online purchasing behaviors and the product designing-factors influenced the decisions the customer made when buying the stickers with statistical significance of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1454
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_choopol.sriv.pdf552.91 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback