DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1453
|
Title: | ค่านิยมที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีของการเลือกใช้กระเป๋าแบรนด์เนมจากต่างประเทศของ ประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Value Influencing Brand Loyalty on Foreign Brandname Bags of Population in Bnagkok Metropolis |
Authors: | ชิตพล พฤฑฒิกุล |
Keywords: | ค่านิยม ความจงรักภักดี แบรนด์เนม |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสารวจความจงรักภักดีและคำนิยมของผู๎บริโภคที่มีตํอสินค๎าแบรนด์เนม
จากตำงประเทศและเพื่อวิเคราะห์การสํงผลของคำนิยมที่มีตํอความจงรักภักดีของผู๎บริโภคในสินค๎าแบรนด์เนม จาก
ตำงประเทศ โดย ทาการสุํมตัวอยำงตามสะดวกกับประชาชนที่ใช๎ และคาดวำจะใช๎ สินค๎าแบรนด์เนม จาก
ตำงประเทศในเขตกรุงเทพมหานคร จานวน 400 คน เครื่องมือที่ใช๎ในการวิเคราะห์ คือ คำเฉลี่ย คำเบี่ยงเบน
มาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษา พบวำ ผู๎ตอบแบบสอบถามสํวน
ใหญํเป็นเพศหญิงมีอายุ 30 - 39 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได๎เฉลี่ยตํอเดือน 35,001– 45,000 บาท มี
อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีสถานภาพโสด มีงานอดิเรก คือ ช๎อปปิ้ง สํวนใหญํซื้อกระเป๋าแบรนด์เนมราคา15,001
– 35,000 บาท โดยเลือกซื้อที่ห๎างสรรพสินค๎าและมีสาเหตุในการเลือกซื้อกระเป๋าแบรนด์เนมจากตำงประเทศ
เพราะดีไซน์สวยงามทันสมัย ผลการทดสอบสมมติฐาน พบวำคำนิยมแตํละด๎านมีอิทธิพลตํอความจงรักภักดีของการ
เลือกใช๎กระเป๋า“แบรนด์เนม จากตำงประเทศแตกตำงกัน อยำงมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีคำนิยมด๎านเศรษฐกิจมากที่สุด รองลงมาคือ คำนิยมด๎านสุนทรียภาพ คำนิยมด๎านสังคม และคำนิยมด๎านวัตถุ ตามลาดับ This research aims to survey brand loyalty and value of customers on foreign brandname
products; and to analyze value influencing brand loyalty of customers on foreign brandname
products. By the convenience sampling method, 400 samples were people using or expected to
use brandname products in Bangkok Metropolis. The analysis tools comprised mean, standard
deviation and multiple regression analysis. The study results revealed that most of the
informants were female, single, aged 30 – 39 years, had a bachelor’s degree, had an average
income of 35,001 – 45,000 Baht per month, worked as employees of private companies. Their
hobbit was shopping, provided that most of them bought brandname bags pricing 15,001 –
35,000 Baht. Brandname bags were bought from department stores. Reason to buy foreign
brandname bags was beautiful and modern design. From the hypothesis testing, it was found that
each value differently influenced brand loyalty on foreign brandname products at the significant
level of 0.05. The highest influence was economic value, followed by esthetic value, social value and material value, respectively. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1453 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|