DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1451

Title: รูปแบบการดำเนินชีวิต ลักษณะบุคลิกภาพ ของกลุมผูบริโภคเจเนอรเรชั่น X และ ผูบริโภค เจเนอรเรชั่น Y ในการตัดสินใจเลือกซื้อสินคาแฟชั่นผานทางออนไลน
Other Titles: Lifestyle and Personality of Generation X and Generation Y Consumer in Decision Making on Online Fashion Product
Authors: กมลวรรณ วนิชพันธุ
Keywords: รูปแบบการดำเนินชีวิต
ลักษณะบุคลิกภาพ
การตัดสินใจเลือกซื้อสินคาแฟชั่น
กลุ่มผู้บริโภค เจเนอรเรชั่น X และ Y
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยฉบับนี้มีจุดประสงคเพื่อความแตกตางรูปแบบการดำเนินชีวิต ลักษณะบุคลิกภาพ ของกลุมผู บริโภคเจเนอรเรชั่น X และผูบริโภคเจเนอรเรชั่น Y ในการตัดสินใจเลือกซื้อสินคาแฟชั่น ผานทางออนไลนโดยตัวอย างที่ใชในการศึกษามาจากประชากรที่เปนผูบริโภคกลุมเจเนอรเรชั่น X และผูบริโภคกลุมเจเนอรเรชั่น Y ในเพศหญิง และเพศชายที่เคยซื้อสินคาแฟชั่นซึ่งใชวิธีการสุมตัวอยาง ตามสะดวก จำนวน400 คนและ เครื่องมือที่ใชใน การศึกษาคือแบบสอบถามที่มีคาความเชื่อถือได เทากับ 0.970 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใชในการ วิเคราะหขอมูลเบื้องตน คือ สถิติเชิงพรรณนาไดแก คารอยละ คาเฉลี่ย สวนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และ สถิติเชิงอางอิง ที่ใชในการทดสอบสมมุติฐาน คือ การวิเคราะหถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบวากลุมเจเนอรเรชั่น X และ Y สวนใหญเปนเพศหญิง มีระดับการศึกษา ปริญญาตรี มี อาชีพลูกจาง / พนักงานบริษัท มีรายไดเฉลี่ยตอเดือนตั้งแต 15,001 - 35,000 บาท โดย กลุมเจเนอรเรชั่น Y มี รูปแบบการดำเนินชีวิตดานความคิดเห็น (Opinion) และมีลักษณะบุคลิกภาพ การเปดเผยตนเอง (Extroversion) มากที่สุด สวนกลุมเจเนอรเรชั่น X มีรูปแบบการดำเนินชีวิตดาน กิจกรรม (Activities) และมีลักษณะบุคลิกภาพ ความมั่นคงทางอารมณ(Emotional Stability) มาก ที่สุด สรุปผลการทดสอบสมมติฐานพบวารูปแบบการดำเนิน ชีวิตและลักษณะบุคลิกภาพสงผลตอ การตัดสินใจเลือกซื้อสินคาแฟชั่นผานทางออนไลนในกลุมผูบริโภคเจเนอรเรชั่น X และ Y อยางมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และรูปแบบการดำเนินชีวิตและลักษณะบุคลิกภาพของกลุมผู บริโภค เจเนอรเรชั่น X และ Y สงผลตอการตัดสินใจเลือกซื้อสินคาแฟชั่นผานทางออนไลนแตกตางกัน อยางมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This purpose of this research is for studying different Lifestyle and Personality of Generation X and Generation Y Consumer in Decision Making on Online. The samples used in this research was the customers male or female who purchase online product from Generation X and Generation Y, approximately 400 people. The issue is on research could be reliability around 0.970 and investigated by authority. The statistics which used to analyze basic data was descriptive statistics e.g. percentage, average, standard deviation and statistics of reference which used to test hypothesis is multiple regression. The research revealed that: The majority of customers from Generation X and Generation Y were female which graduated with Bachelor's Degree, being private company employee, having average monthly income between 15,001 - 35,000 Baht. Generation Y have the most lifestyle in opinion and personality in extraversion, and Generation X have the most lifestyle in activities and personality in emotional stability. Summary of hypothesis test result reveal that: The lifestyle and personality in decision making on online fashion product of Generation X and Generation Y consumer at statistically significant level of 0.05, and the different lifestyle and personality of Generation X and Generation Y consumer in decision making on online fashion product at the statistically significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1451
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_kamonwan.vani.pdf326.33 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback