DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1394

Title: คุณค่าตราสินค้าและความต้องการในการใช้นาฬิกาแบรนด์เนม ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อนาฬิกา G-SHOCK ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand Value and Needs of Using Brand Name Watch which affect to the Customers’ Decision of Buying G-Shock Watch in Bangkok Area
Authors: จักรพันธ์ อุพันวัน
Keywords: คุณค่าตราสินค้า, ด้านความต้องการในการใช้นาฬิกาแบรนด์เนม, การตัดสินใจซื้อนาฬิกา G-SHOCK
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์ เพื่อ (1) สำรวจความคิดเห็นของผู้บริโภคที่เคยใช้นาฬิกา G-SHOCK (2) สำรวจ ความต้องการของผู้บริโภค และ (3) วิเคราะห์อิทธิพลของคุณค่าตราสินค้าและความต้องการที่ มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ นาฬิกา G-SHOCK ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยใช้นาฬิกา G-SHOCK ทั้งเพศชายและเพศหญิง ที่อาศัยอยู่ใน กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ ใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน คื อ การวิเคราะห์ถดถอยแบบเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุอยู่ระหว่าง 31 - 35 ปีการศึกษาระดับปริญญาตรี มี สถานภาพโสด ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว รายได้ส่วนใหญ่เฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า 35,000 บาท คุณค่าตราสินค้าและ ความต้องการ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อนาฬิ กา G-SHOCK โดยที่คุณค่าตราสินค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่า
The objectives of this research paper are (1) to survey customers’ opinions that used G-Shock watch (2) to survey customers’ needs (3) to analyze the influences of brand value and needs which affect to the customers’ decision of buying G-Shock watch. The samples of this research paper are 400 customers who used G-Shock watches both male and female who lived in Bangkok. The statistics used in the data analysis is multiple linear regression analysis. The study results showed that most of the respondents are male the age between 31-35 years old, bachelor degree, single, self employed and the average of salary around 35,000 baht per month. Brand value and needs affect to the customers’ decision of buying G-Shock watch and brand value has more influence to the buying decision.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1394
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_jakkapan.upan.pdf387.56 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback