DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1383

Title: ผลของปัจจัยทางการตลาดและคุณค่าตราสินค้าที่มีต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ ร้าน เบเกอรี่แบรนด์เอ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Effects of Marketing Mix and Brand Equity toward Purchase Decision of Bakery Products of Bakery Brand A Store of Consumers In Bangkok
Authors: สุธากร พรมนอก
Keywords: ปัจจัยทางการตลาด
คุณค่าตราสินค้า
ผลิตภัณฑ์เบเกอรี่
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานว จัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ระดับการรับรู้ในคุณค่าตราส นค้า และระดับความสาคัญของปัจจัยทางการตลาดที่มีต่อการตัดส นใจซื้อเบเกอรี่ร้านเบเกอรี่แบรนด์เอ ของผู้บร โภคในเขตกรุงเทพมหานคร เก็บข้อมูลจานวน 400 คน สถ ต ที่ใช้ในการว เคราะห์ข้อมูล คือ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สาหรับผลการทดสอบ สมมต ฐานใช้การว เคราะห์ถดถอยเช งพหุ (Multiple Regression) ผลทดสอบสมมต ฐานพบว่า คุณค่าตราส นค้าใน ด้านคุณภาพที่รับรู้ และด้านความภักดีต่อตราส นค้าส่งผลทางบวกต่อความถี่ ในการซื้อเบเกอรี่ ส่วนด้านการรับรู้ตราส นค้า ส่งผลทางบวกต่อระยะเวลาในการซื้อเบเกอรี่ร้านเบเกอรี่แบรนด์เอ อย่างมีนัยสาคัญทางสถ ต ที่ระดับ 0.05 ซึ่งสอดคล้องกับสมมต ฐาน
The objectives of this research were to study the perceived brand value and the importance of factors affecting the decision to buy the bakery shop brand A of consumers in Bangkok. The questionnaires were collected from 400 respondents. The statistics used were frequency distribution, percentage, mean and standard deviation, and Multiple Regression Analysis. The results of the hypothesis testing were perceived brand value in terms of perceived quality and brand royalty had positive effect toward frequency in buying at the bakery shop. Perceived brand value had positive effect toward the duration of buying at the bakery shop brand A at statistical significance level of .05, which consisted with the hypothesis.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1383
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_sutakorn.prom.pdf310.1 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback