DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1382

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้บริโภคที่ซื้อสติ๊กเกอร์ไลน์ ในเขตกรุงเทพมหานคร: บทบาท ของเอกลักษณ์และคุณค่าตราสินค้า
Other Titles: Factors Affecting Consumer’s Brand Loyalty when Purchasing Line stickers in Bangkok Metropolitan: the Roles of Brand Identity and Brand Values
Authors: ณัฐธิดา โพธิ์ประเสริฐ
Keywords: ความจงรักภักดี
สติ๊กเกอร์ไลน์,
บทบาทของเอกลักษณ์
คุณค่าตราสินค้า
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีและคุณค่าตราสินค้า ของผู้บริโภคที่ซื้อสติ๊กเกอร์ไลน์ ในเขตกรุงเทพมหานคร เก็บแบบสอบถาม จานวน 400 ชุด ใช้การวิเคราะห์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson’s Correlation) และ การถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) จากผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีความพึงพอใจโดยรวมของผู้บริโภคที่ซื้อสติ๊กเกอร์ไลน์ ต่อเอกลักษณ์ตราสินค้า คุณค่าตราสินค้า (ด้านการแสดงออก /คุณค่าทางสังคม ด้านคุณค่าที่เป็นประโยชน์ใช้สอย ด้านคุณค่าทาง อารมณ์ ด้านมูลค่าทางเศรษฐกิจ) และความจงรักภักดีต่อตราสินค้า ทุกตัวแปรที่กล่าวมาข้างต้น มีระดับความพึงพอใจอยู่ในระดับพึงพอใจสูง
The objectives of this research were to study brand loyalty and brand value of consumers purchasing line stickers in Bangkok The 435 respondents were collected and analyzing using Pearson’s Correlation and Multiple Regression Analysis. The results revealed that overall most respondents were satisfied in buying line stickers because of brand identity and brand values (in terms of appearance/ social value, usefulness value, emotion value, economic value). Additionally, brand royalty along with all related factors had high level of satisfaction.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1382
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_nuttida.phop.pdf236.72 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback