DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1378

Title: ความคิดเห็นของผู้บริโภคต่อที่มีต่อครีมบรรเทาอาการโรคผิวหนังผดผื่นกลากเกลื้อน
Other Titles: Consumers’ Opinion for Herbal Extracts from Herbs Production Trader for Relieving Skill Disease; Dermatophytosis
Authors: กัลยาวัฒน์ เดชสุวรรณ
Keywords: โรคผิวหนัง, ผดผื่นคัน, กลากเกลื้อน
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้ได้จัดทำขึ้นเพื่อธุรกิจประเภท “ครีมบรรเทาโรคผิวหนังผดผื่นคันกลากเกลื้อน” โดย มีการนำสมุนไพรไทยที่มีคุณสมบัติที่บรรเทาโรคผิวหนังมาทำให้เกิดเป็นครีมที่บรรเทาโรคผิวหนังโดยมีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของการจัดทำธุรกิจ รวมทั้งการกำหนดเป้าหมายทางตรงและทางอ้อม การ วิเคราะห์คู่แข่งขันทางตรงและทางอ้อม รวมทั้งวิเคราะห์การเงิน และปัจจัยเสี่ยงต่าง ๆ ที่จะเกิดขึ้นกับธุรกิจและมี การวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาดให้สามารถมีข้อได้เปรียบทางการแข่งขันให้มีประสิทธิภาพมากที่สุดโดยมีการ สำรวจแบบสอบถามและการสัมภาษณ์เกี่ยวกับการใช้สมุนไพร การตัดสินใจซื้อ ปัจจัยด้านราคา โดยสัมภาษณ์ 10 คน และแบบสอบถาม 57 ชุด ซึ่งผู้สอบถามและสัมภาษณ์โดยส่วนใหญ่มากจากจังหวัดสมุทรสงคราม ใช้เครื่องมือ แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลสถิติที่ใช้การวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่า ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าเฉลี่ย
Regards as “the vanishing cream extracted from Thai herbs for skin disease; dermatophytosis”, the objectives of this business plan are to investigate the business by the use of SWOT analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities and threats), establish the consumption of the accessible target group along with an analysis of competitors directly and indirectly added by assessing the business with the use of financial analysis including an analysis of threats and implementation of business strategy into operation with better cost-effectiveness and productivity. Questionnaire as a survey method and interviews collecting data from the decision making factor associated with the price tags conditions were used for sampling of 10 interviewees plus 57 respondents who are most Samuth Songkram province-based enthusiasts. The analysis of data collected from questionnaire is presented by a descriptive statistic expresses in percentage, standard deviation, and means.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1378
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_romlawan.dech.pdf201.64 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback