DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1375

Title: การรับรู้ความแตกต่างระหว่างสมาร์ทโฟนและแท็บเล็ต และความภักดีต่อตราสินค้าสมาร์ทโฟนที่ มีผลต่อความตั้งใจซื้อแท็บเล็ตในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perception of the difference between smartphone and tablet and loyalty to the brand of smartphone that affect the intention to purchase tablet
Authors: มงคล วัฒนปรานีกูล
Keywords: ความภักดีต่อตราสินค้า
ความตั้งใจซื้อ
ความแตกต่างระหว่างตราสินค้า
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์คือ เพื่อศึกษาการรับรู้ความแตกต่างระหว่างสมาร์ทโฟนและแท็บเล็ต และความ ภักดีต่อตราสินค้าสมาร์ทโฟนที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อแท็บเล็ต กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ใช้สมาร์ทโฟนที่ อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จำนวน 310 คน ด้วย วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน (Multi-stage Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Linear Regression) ผลการวิจัย พบว่า การรับรู้ความแตกต่างระหว่างสมาร์ทโฟนและแท็บเล็ต ด้านกิจกรรมการใช้งาน และความภักดีต่อตราสินค้า สมาร์ทโฟน ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อแท็บเล็ตของผู้บริโภคสมาร์ทโฟนในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ .05
This research aims at studying the awareness of differences between smart phone and tablet and brand loyalty to smart phone affecting the purchasing intention of tablets. The samples used in this study were smart phone users living in Bangkok. A Questionnaire was used to collect data no 310 people with the Multi-Stage Sampling method. The statistics used in data analysis were Percentage, Mean, Standard Deviation and Multiple Linear Regression Analysis. The research found that the brand loyalty to smart phone products influenced the intention of smart phone consumers in Bangkok to buy tablets the most; second is the awareness of differences between smart phones and tablet regarding operation activities with statistical significance at level .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1375
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_mongkol.watt.pdf287.76 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback