DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1371
|
Title: | คุณค่าตราสินค้าส่งผลต่อความภักดีในการซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Blackmore |
Other Titles: | Brand Equity affects the Loyalty Retention of Blackmore Supplements |
Authors: | สุดารักษ์ วงษ์เจริญ |
Keywords: | คุณค่าตราสินค้าด้านกการรู้จักตราสินค้า คุณค่าตราสินค้าด้านการเชื่อมโยงตราสินค้า ความภักดีในการซื้อผลิตภัณฑ์ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็นของผู้บริโภคที่มีต่อคุณค่าตราสินค้าของผลิตภัณฑ์
เสริมอาหาร Blackmore และความภักดีในการซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Blackmore ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ
ผู้ที่เคยบริโภคอาหารเสริมตรา Blackmore โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน และใช้
แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือเท่ากับ 0.863 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิเป็น
เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ
ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
คือ การวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ระหว่าง
26 - 30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ส่วนใหญ่เฉลี่ย
ต่อเดือนอยู่ระหว่าง 15,001 - 25,000 บาท ผลการศึกษาพบว่า ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครมีความคิดเห็นใน
ระดับมากว่าคุณค่าตราสินค้า ด้านการรู้จักตราสินค้า ด้านการเชื่อมโยงตราสินค้า ด้านการรับรู้คุณภาพมีอิทธิพลต่อ
ความภักดีในการซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Blackmore และผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า คุณค่าตรา
สินค้าในแต่ละด้านส่งผลต่อความภักดีในการซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Blackmore แตกต่างกัน โดยปัจจัยของ
คุณค่าตราสินค้าที่ส่งผลมากที่สุด คือ ด้านการเชื่อมโยงตราสินค้า รองลงมาคือ ด้านการรับรู้คุณภาพและด้านการ
รู้จักตราสินค้า The objectives of this study were to survey about consumers’ perception towards
Blackmore supplements, regarding the brand value and brand loyalty. A sample of 400 cases was
drawn from individuals who have consumed Blackmore supplements, using the simple purposive
sampling method. A closed ended questionnaire was used to collect data with the reliability test
result of 0.863. Content validity was established through qualitative reviews from experts. The
statistical methods were categorized into descriptive means such as percentage, average, and
standard deviation. In statistical significance testing, the influential statistics method was
statistically significant at the level of 0.05, and achieved through multiple regression analysis. The
result of this study found that the majority of respondents were female white-collar workersaged between 26-30, with a Bachelor’s degree, and single. The average monthly income is
between 15,001-25,000 baht. The result revealed that consumers in Bangkok are highly
concerned about brand equity such as brand awareness, brand associations, and perceived
quality of the product, and that these factors significantly affect the loyalty retention of
Blackmore supplements. The study found that significant different of brand equity affect the
loyalty retention of Blackmore supplements and the most is brand associations, followed by
perceived quality and brand awareness. Therefore, brand equity determines the loyalty of
Blackmore supplement consumers in Bangkok. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม) --บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1371 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|