DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1351

Title: โครงการจัดตั้งเว็บไซด์ศูนย์รวมผลิตภัณฑ์แฮนด์เมด
Other Titles: The center of handmade products website
Authors: บงกช อรัญสุคนธ์
Keywords: เว็บไซด์
แฮนด์เมด
ส่วนประสมทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงลักษณะประชากรศาสตร์ของผู้บริโภคที่ตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแฮนด์เมดผ่านเว็บไซด์ศูนย์รวมผลิตภัณฑ์แฮนด์เมดออนไลน์ เพื่อศึกษาหาพฤติกรรมที่ผู้บริโภคตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์แฮนด์เมดแฮนด์เมด และเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่วนปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแฮนด์เมดของผู้บริโภคผ่านเว็บไซด์ศูนย์รวมผลิตภัณฑ์แฮนด์เมดออนไลน์ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของคอแครนกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน ที่สามารถเข้าถึงอินเตอร์เนตได้ วิธีทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอ้างอิง พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีความสำคัญต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์แฮนด์เมดของผู้บริโภคผ่านเว็บไซด์ศูนย์รวมผลิตภัณฑ์แฮนด์เมดออนไลน์ โดยผู้บริโภคให้ความสำคัญกับด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาดตามลำดับ และเก็บรวบรวมข้อมูลเชิงคุณภาพโดยใช้วิธีการสัมภาษณ์จากผู้ประกอบการที่ขายสินค้าแฮนด์เมดและขายผลิตภัณฑ์ออนไลน์จำนวน 3 ท่าน
The Objective of this study are to study the influence of demographic factor that consumer determine to buy handmade products through the center of handmade product’s website, to study the influence of consumer behavior that determine to buy handmade products through the center of handmade product’s website and to study the influence of marketing mix factor consumer determine to buy handmade product through the center of handmade product’s website. Questionnaire was used to collect quantitative data from 400 participants who can access to the internet. The statistic methods were categorized into the descriptive statistics methods and influential statistics methods. The result found that marketing mix has influences with determine to buy handmade product through the center of handmade product’s website. Consumer gave precedence to price, place, product and promotion respectively. And in-depth interviewing was used to collect qualitative data from 3 entrepreneurs who sell handmade product and on the internet.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): เกษม กรณ์เสรี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1351
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bongkoch_arun.pdf3.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback