DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1349

Title: โครงการธุรกิจรีสอร์ทสำหรับคนรักสุนัข
Other Titles: Feasibility Study of Propetsional Hotel Development Hybrid Project
Authors: นริศรา พรมใบ
Keywords: ธุรกิจรีสอร์ท
คนรักสุนัข
ที่พักสำหรับสุนัข
เมืองพัทยา
จังหวัดชลบุรี
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาโครงการธุรกิจรีสอร์ทสำหรับคนรักสุนัข (Propetsional Hotel Development Hybrid Project) มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทําธุรกิจรีสอร์ทสำหรับคนรักสุนัขในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี และศึกษาแนวโน้มการประกอบธุรกิจเกี่ยวกับที่พักสำหรับสุนัข ซึ่งผู้จัดทำโครงการได้ศึกษาวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้วิธีการสำรวจ (Survey Research) เก็บแบบสอบถามจาก กลุ่มตัวอย่างผู้ประกอบการเจ้าของธุรกิจรีสอร์ท และกลุ่มผู้ใช้บริการสถาบันฝึกสุนัขนานาชาติ K9 ผลการศึกษาวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างผู้ใช้บริการสถาบันฝึกสุนัขส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมากกว่าเพศชาย กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ต้องการนำสุนัขมาพักในย่านพัทยาใต้มากที่สุด โดยส่วนใหญ่เลี้ยงสุนัขจำนวน 1 ตัว ในส่วนของพฤติกรรมการเลือกใช้บริการรีสอร์ท พบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่อาศัยอยู่ในภาคกลาง ผู้ที่มีส่วนร่วมในการตัดสินใจเลือกใช้บริการรีสอร์ทมากที่สุดคือบุคลในครอบครัวโดยมีแหล่งข้อมูลในการเลือกที่พักจากอินเตอร์ในเว็บไซด์มากที่สุด และมีพฤติกรรมในการสำรองที่พักไว้ล่วงหน้ามากกว่าการไม่สำรองที่พัก ซึ่งกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกที่พักในระดับราคา 2,001 – 3,000 บาท ความถี่ในการใช้บริการที่พักจะอยู่ที่ 2-3 คืน โดยเลือกใช้บริการที่พักในช่วงวันวันเสาร์-วันอาทิตย์ มากที่สุด เหตุผลที่กลุ่มตัวอย่างตัดสินใจเลือกใช้บริการที่รีสอร์ทในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี ส่วนใหญ่คือเรื่องการมีบรรยากาศดีและค่าใช้จ่ายไม่สูง สำหรับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการรีสอร์ท พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับด้านบุคลากรของรีสอร์ทมากที่สุด บุคลากรจะต้องมีลักษณะสุภาพอ่อนโยน อธัยศัยดี มีมารยาท ซื่อสัตย์ ในการให้บริการ ด้านของผลิตภัณฑ์ให้ความสำคัญในเรื่องความสะอาดของห้องพักและห้องน้ำในห้องพักมากที่สุด ด้านราคา ต้องมีการกำหนดราคาขายที่ชัดเจน ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายส่วนใหญ่เลือกใช้บริการจากการบอกต่อปากต่อปาก ด้านการส่งเสริมการขายให้ความสำคัญกับการให้ส่วนลดพิเศษเฉพาะสมาชิกมากที่สุด และด้านกายภาพให้ความสำคัญกับเรื่องความสะอาดของสถานที่มากที่สุด ดังนั้น การจัดทำโครงการธุรกิจรีสอร์ทสำหรับคนรักสุนัข (Propetsional Hotel Development Hybrid Project) จึงมีแนวโน้มความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจกับนักท่องเที่ยวชาวไทย และต่างประเทศที่เดินทางเข้ามาท่องเที่ยวในประเทศไทย และต้องการนำสัตว์เลี้ยงที่เป็นสุนัขเข้ามาท่องเที่ยวและเข้าพักกับเจ้าของได้ ซึ่งธุรกิจนี้จึงมีโอกาสความเป็นไปได้สูงที่ประสบความสำเร็จ
Propetsional Hotel Development Hybrid Project studied the possibility in doing resort business for dogs lovers in Pattaya, Chonburi. This project also investigated the tendency in initiating business about a residence for dogs. The researcher qualitatively conducted the research by using questionnaire to collect the data from resort business owners and a group of clients who use the service of K9 international dog training institute. The findings showed that, among the target group, females used the dog training service more than males. Most of them had one dog and preferred to use the service in South Pattaya. Regarding the service selection, it was found that most of the clients lived in the centre region. Their family members were the most influential factor in selecting the service based on the information on websites. Additionally, the clients preferred making a reservation in advanced to not doing so. The price of the service raged from THB 2,001 - 3,000. The most preferable duration and days were around 2 -3 nights and during weekends, respectively. They chose to use the service in Pattaya, Chonburi because of the good atmosphere and reasonable prices. The service marketing mix factor affecting decision making in using the resort service revealed that the target group concerned the resort personnels the most. The personnels had to be gentle, friendly, well-mannered, honest in providing the service. With respect to the products, the clients emphasized on the cleanliness of the rooms and the toilets the most. The prices had to be clearly stated. The clients used the service from the word of mouth. In advertising the service, the most focus was on the special discount for members. In addition, the cleanliness of the place was one of the most concerns. However, the Propetsional Hotel Development Hybrid Project would be tentatively successful in doing business with Thai and foreign tourists who travel with their dogs and are allowed to have their pets stay with them.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1349
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
narisara_prom.pdf4.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback