DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1339

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจแบรนด์เสื้อผ้าแนวเซมิกูตูร์ (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD)
Other Titles: Establishment of business, clothing brand in Semi-Couture concept (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD)
Authors: อนุรักษ์ ชลมูณี
Keywords: ตราสินค้าเสื้อผ้า
แฟชั่น
คุณค่าตราสินค้า
แนวเซมิกูตูร์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง โครงการจัดตั้งธุรกิจแบรนด์เสื้อผ้าแนวเซมิกูตูร์ (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD) ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าด้านแฟชั่นเฉพาะทางสำหรับปัจเจกบุคลของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อเป็นแนวทางในการจัดการและจัดตั้งธุรกิจแบรนด์เสื้อผ้าแนวเซมิกูตูร์ (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD) เพื่อเสริมสร้างความโดดเด่น และนำผลที่ได้จากการวิจัยใช้เป็นข้อมูลในการจัดตั้งธุรกิจและเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้ได้ประโยชน์สูงสุด การศึกษาในครั้งนี้ ต้องมีการนำข้อมูลจากการวิจัยมาประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยการเก็บข้อมูลชั้นปฐมภูมิ เป็นการศึกษาเชิงปริมาณ และการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิ เป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ มีจุดประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยทางประชากรศาสตร์ เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าด้านแฟชั่นเฉพาะทางสำหรับปัจเจกบุคลของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาใช้วิธีการเก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มประชากรการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยจะใช้แบบสอบถามเก็บข้อมูลจากกลุ่มผู้หญิงที่มาเดินภายในห้างสยามเซ็นเตอร์ เขตปทุมวัน โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างผู้หญิงที่มีอายุ 20 – 35 ปี ที่มีพฤติกรรมการบริโภคข่าวสารทางด้านแฟชั่นและเนื้อหาจากโลกออนไลน์ จำนวนทั้งสิ้น 400 คน พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงร้อยละ 93.8 โดยอายุเฉลี่ย 18 ถึง 27 ปี และกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน โดยมีรายได้เฉลี่ย 10,001 - 20,000 บาท ร้อยละ 58.5 จากกลุ่มตัวอย่างครั้งนี้ในทั้งหมดมีกิจกรรมยามว่างหรืองานอิดเรกเดินเลือกซื้อสินค้าร้อยละ 27.0 ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแฟชั่นทั้งนี้กลุ่มตัวอย่างมีความถี่ในการเดินเลือกซื้อสินค้า 1–2 วันต่อสัปดาห์ ร้อยละ 45.0 โดยใช้เวลาในการเดินเลือกซื้อสินค้า 2–3 ชั่วโมง ร้อยละ 69.5 และจะเลือกซื้อจำนวน 1–2 ชิ้น ร้อยละ 40.8 นอกจากนี้แล้วการใช้จ่าย 1,000–2,000 บาท ต่อครั้งสำหรับต่อการเดินเลือกซื้อสินค้า สำหรับช่วงเวลาในการเดินเลือกซื้อสินค้าเมื่อถึงคราวจำเป็นที่จะต้องใช้ ทั้งนี้กลุ่มตัวอย่างมีบุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจในการเลือกซื้อสินค้าคือ ศิลปิน ดารา ร้อยละ 37.0 และกลุ่มตัวอย่างเลือกการค้นหาข้อมูลต่อการตัดสินใจซื้อจากทางสื่อโฆษณาต่างๆของร้านร้อยละ 35.5 ปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่น กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นต่อการตัดสินใจอยู่ในระดับมากทุกข้อ โดยมีข้อชื่อเสียง ภาพลักษณ์ของตราสินค้าในระดับมากที่สุดมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.26 ความทนทาน คุณภาพของสินค้ามีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.25 มีรูปแบบให้เลือกหลากหลายสอดคล้องกับความต้องการมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.25 การจัดทำบัตรสมาชิกเพื่อใช้ในการลดราคาสินค้ามีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.23 และมีการจัดแยกสินค้าเป็นหมวดหมู่มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.10 ตามลำดับ ในการศึกษาวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางการบริหารธุรกิจในการสร้างศูนย์รวมแฟชั่นแนวเซมิกูตูร์แบบครบวงจรโดยมีการสร้างสรรค์ผลงานด้วยธีมและแนวคิดที่แปลกใหม่ โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานจริงโดยใช้กำหนดแผนธุรกิจตามที่ได้ศึกษาโครงการจัดตั้งธุรกิจแบรนด์เสื้อผ้าแนวเซมิกูตูร์ (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD)
This research aboutestablishment of business, clothing brand in Semi-Couture concept (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD) was designed to study the marketing mix that influence the buying decisions of consumers in the fashion field. To study consumer behaviour that affect the decision to purchase a particular fashion for the individual personality of consumers in Bangkok. To guide the management and clothing brand in Semi-Couture concept (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD) to strengthen remarkable. The results of the research data used to establish and guide the business to get the maximum benefit. In this study require information from research, attributed the decision to guide the preparation of a business plan. The primary storage layer. The quantitative study and a secondary storage tier. This qualitative study aimed to investigate demographic factors to study the marketing mix that influence the buying decisions of consumers in the fashion field to study consumer behaviour that affect the decision to purchase a particular fashion for the individual personality of consumers in Bangkok. The study used data collection methods, random sample of quantitative data collection, using questionnaires to collect data from women who walk in Siam Center, Pathumwan, select the sample, women aged 20-35 years, with consumer behaviour in news from the world of fashion and content online. A total of 400 people showed that most women average 93.8 percent by age 18 to 27 years and the majority have a bachelor's degree. A career as a private company employees the average income of 10001-20000 baht 58.5 percent of the sample, this time in all the leisure activities or tasks Said Derek went to buy 27.0 percent of factors that affect consumer behaviour affect the decision to buy fashion, the sample frequency of 1-2 days per week walking, shopping, 45.0 percent use the time to 2-3 hours of walking, shopping and 69.5 percent will buy 1-2 pieces cent. In addition, 40.8 percent of spending for 1000-2000 baht per time to go shopping for a moment to walk to shop when necessary to use the samples are individuals who have influenced the decision to purchase the artists of 37.0 percent and sample selection to find information for purchase decisions from the various advertising media of 35.5 percent factor in the marketing mix. Affecting purchase decision fashion. The sample opinion on the decisions at a high level all the famous clause brand image at the highest level with an average of 4.26 sturdy product quality with an average of 4.25 with a wide choice in line with demand with an average of 4.25 of a membership card in order to reduce priceswith an average of 4.23 and is organized as a separate product category with an average of 4.10 respectively. The study made aware of the guidelines for managing the creation of the center line of semi-couture fashion integrated with the creation of a theme and concept exotic. The ability to perform real-defined business plan based on a study program establishment of business, clothing brand in Semi-Couture concept (ISANAT BY MAEBAANMEENUAD).
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1339
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aruruk_chol.pdf7.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback