DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1334

Title: โครงการจัดตั้ง สุนทรีรับจัดเลี้ยงนอกสถานที่
Other Titles: The Project of Soontree Catering
Authors: สราทิพย์ หาสุนทรี
Keywords: จัดเลี้ยงนอกสถานที่
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาอิสระครั้งนี้เป็นการศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดตั้งโครงการสุนทรีรับจัดเลี้ยง นอกสถานที่ พฤติกรรมและการตัดสินใจเลือกใช้บริการรับจัดเลี้ยงนอกสถานที่ของผู้บริโภค รวมถึง แนวทางในการจัดตั้งโครงการสุนทรีรับจัดเลี้ยงนอกสถานที่ โดยใช้วิธีการศึกษาเก็บข้อมูลสัมภาษณ์ เจ้าของธุรกิจที่มีความเกี่ยวข้องและการแจกแบบสอบถามให้กับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 385 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ คือ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน และการวิเคราะห์ผลโดย ใช้โปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ ซึ่งผลจากการศึกษาสามารถสรุปได้ดังต่อไปนี้ กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ร้อยละ 61.2 มีอายุระหว่าง 41-50 ปี ร้อยละ 22.5 มีการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี ร้อยละ 49.3 มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ร้อยละ 48 มีรายได้ส่วน บุคคลเฉลี่ยต่อเดือน 15,001 - 25,000 บาท ร้อยละ 36.8 ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีโอกาสที่ ใช้บริการงานเลี้ยงวันเกิด ร้อยละ 26 รูปแบบบริการจัดเลี้ยงนอกสถานที่บุปเฟต์ ร้อยละ 33 ประเภท อาหารใช้บริการในการจัดเลี้ยงคืออาหารพื้นเมือง ร้อยละ 17.6 ส่วนมากมีราคาที่เหมาะสมค่าบริการ ในการจัดเลี้ยงต่อหัว สำหรับอาหารว่าง 1 มื้อ มากกว่า 60 บาท ร้อยละ 37.4 ราคาที่เหมาะสมค่า บริการในการจัดเลี้ยงต่อ หัวสำหรับอาหารเย็น 1 มื้อ มากกว่า 190 บาท ร้อยละ 21.5 นอกจากนี้ยัง พบว่า การตัดสินใจของผู้บริโภคต้องการภาชนะบรรจุอาหารในงานเลี้ยงมีความสวยงาม ความสะอาด ของสถานที่ ราคามีความแตกต่างจากคู่แข่ง รายการอาหารและเครื่องดื่มที่หลากหลายชนิดมากขึ้น พนักงานมีความเชี่ยวชาญในด้านบริการและการให้ส่วนลดอีกด้วย
The objectives of this independent study are to study the possibilities to set up the business project of SONTREE CATERING, to study consumer’s behaviours and decision making to use off-site catering services, and to study the guidelines for the establishment of SONTREE CATERING. The method of collecting data, the researcher used interview method to interviewed the related business providers and used survey method to distribute questionnaires to 385 samples of people. To calculated statistics by frequency, percentage, mean, standard deviation and analyse the result by using statistical package. The result of the research shows the majority of the respondents were female (61.2%) aged between 41 to 50 years old (22.5%), hold below bachelor degrees (49.3%), the occupation was private companies employee (48%), and had an income range between 15,001 to 25,000 Baht (36.8%). The most of respondents likely to use been catering services for birthday party about 26% and catering service in buffet from about 33%. Type of food for catering service was local food about 17.6% which reasonable price for a person and the reasonable price for snack meal for coffee break or snack break of catering service was more than 60 baht per a person about 37.4%. For 21.5% of price of a dinner meal per a person was more than 190 baht. Moreover, the factors effect consumer’s decision and needs were beautiful containers of food in event, cleanliness place, difference price from competitors, variety of foods and drinks, expertise in the service of staff, and discount.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สรรค์ชัย เตียวประเสริฐกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1334
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
saratip_haso.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback