DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1310

Title: โครงการจัดตั้งศูนย์บริการดูแลซ่อมแซมภายในรถยนต์
Other Titles: Car Maintaining Auto Service Center
Authors: สุชาดา ผิวผลาผล
Keywords: คอลโซลรถยนต์
ศูนย์ดูแลรถยนต์
เครื่องหนัง
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง โครงการจัดตั้งศูนย์บริการดูแลซ่อมแซมภายในรถยนต์ (Car Maintaining Auto Service Center) ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณลักษณะของอุตสาหกรรมการบริการธุรกิจดูแลรักษาภายในรถยนต์ เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางธุรกิจและกลยุทธ์ทางการตลาดรวมถึงส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธุรกิจดูแลรักษาภายในรถยนต์ของผู้บริโภค เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้ที่เลือกใช้บริการดูแลรักษาภายในรถยนต์ เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจจัดตั้งโครงการดูแลรักษาภายในรถยนต์และนำผลที่ได้จากการวิจัยนำมาใช้เป็นข้อมูลเพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้เกิดประโยชน์สูงสุด การศึกษาในครั้งนี้ ต้องมีการนำข้อมูลจากการวิจัยมาประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยการเก็บข้อมูลชั้นปฐมภูมิเป็นการศึกษาเชิงปริมาณและการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิเป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางประชากรศาสตร์ พฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการซ่อมแซมเบาะและคอลโซลรถยนต์ การศึกษาใช้วิธีการเก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มประชากรการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยจะใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) เก็บข้อมูลจากกลุ่มเป้าหมาย จำนวนทั้งสิ้น 150 คน พบว่า กลุ่มตัวอย่างเป็นเพศชายมากกว่าเพศหญิง โดยอยู่ในช่วงอายุ 20 ถึง 30 ปี และมีระดับการศึกษาอยู่ในช่วงระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัท และส่วนใหญ่มีรายได้ระหว่าง 20,000 ถึง 40,000 บาท ต่อเดือน ทางด้านพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการซ่อมแซมเบาะและคอลโซลรถยนต์ ส่วนใหญ่อาศัยอยู่กรุงเทพโดยเป็นเจ้าของรถเอง นอกจากนี้ส่วนใหญ่เคยมีปัญหาเกี่ยวกับการซ่อม อีกทั้งถ้าเบาะหรือคอนโซลเสียหายจะมีการเอาไปซ่อมที่ร้านรับซ่องโดยตรง ทั้งนี้การบริการซ่อมที่ใช้เทคโนโลยีและกรรมวิธีจากประเทศสหรัฐอเมริกาเพื่อซ่อมเบาะที่เสียหายซ่อมคอนโซล ซ่อมหน้าปัดรถยนต์ที่แตกร้าวกลุ่มตัวอย่างมักทราบว่ามีบริการแบบนี้ ทั้งนี้กลุ่มตัวอย่างเคยมีการใช้บริการและมีการรู้บริการภายหลังจะมีการใช้บริการแน่นอน และกลุ่มตัวอย่างเลือกรับข่าวสารข้อมูลจากสื่ออินเตอร์เน็ต (Internet) และสถานที่บริการควรตั้งเป็นองตัวเอง โดยจะใช้เวลา 3 – 6 ชั่วโมง และแผลงานการซ่อมดูแลแล้วไม่แหมือนซ่อมมาก่อนได้รับความสนใจระดับมากที่สุด รองลงมาราคาเหมาะสมกับคุณภาพ มีหน้าร้านเชื่อถือได้ และสะดวกสบายในการเดินทางโดยได้รับความสนใจระดับมากตามลำดับ ในการศึกษาวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางการบริหารธุรกิจ โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานจริงโดยใช้กำหนดแผนธุรกิจตามที่ได้ศึกษาโครงการจัดตั้งศูนย์บริการดูแลซ่อมแซมภายในรถยนต์ (Car Maintaining Auto Service Center)
Education Establishment Services Maintenance Solutions (Car Maintaining Auto Service Center) was designed to study the features of the service industry, car care business to study the business strategy and marketing strategy including the marketing mix that influence the decision to use the service within the automotive, consumer care business to study the behaviour of people who use care services inside the car to study the possible establishment of maintenance operations inside the car and put the results of research used data to guide business operations to achieve maximum benefit. In this study Require information from research, attributed the decision to guide the preparation of a business plan. The data layer is the primary quantitative data and qualitative class secondary education. The aim was to study the demographic factor. Behavioral deciding upholstery repair services and car collector Seoul. The study used data collected by the random collection of quantitative data by population group to query. The questionnaire collect information from the target. A total of 150 people were found to be male than female. By the ages of 20 to 30 years, and has education in the undergraduate level. The most company officers earn between 20,000 to 40,000 baht per month of the behavior selection of upholstery repair services and car collector Seoul. The most Bangkok residents own a car themselves. In addition, most had problems with the repair. The console is damaged or if the seat has been taken to a repair shop directly brothel. The equipment and process technology from the United States to repair, upholstery repair a damaged console. Face vehicle repair cracks were always aware that a service like this. The group has access to the knowledge and service will later have to use it. The samples selected information from the internet and the service should be set to the self takes 3-6 hours and wound job of repairing care will not be used to repair it before getting the attention level. Most Lower price with quality. Storefront trust and more convenient to travel by interest levels respectively. The study made known to the management. The ability to perform real-defined business plan by studying the establishment of a service repair vehicle (Car Maintaining Auto Service Center).
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สรรค์ชัย เตียวประเสริฐกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1310
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suchada_phiu.pdf4.86 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback