DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1304

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจร้านอาหาร The Vintage
Other Titles: Project of The Vintage Restaurant Establishment
Authors: พีรยุทธ อินทรสุวรรณ
Keywords: ความพึงพอใจ
ธุรกิจร้านอาหาร
ความต้องการของผู้ใช้บริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความต้องการของลูกค้า พฤติกรรมของลูกค้าและความพึงพอใจของลูกค้าในการใช้บริการร้านอาหาร รวมไปถึงแนวทางในการสร้างธุรกิจร้านอาหาร โดยใช้การศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ การใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงสำรวจ และการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ การศึกษาข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก และทดสอบความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้รับความเชื่อมั่น 0.894 และแจกแบบสอบถามกับผู้ใช้บริการร้านอาหาร จำนวน 385 คน โดยผลการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่พึงพอใจกับธุรกิจร้านอาหาร ที่สามารถให้คำแนะนำ แก้ไขปัญหา ตลอดจนความสนใจ เข้าใจถึงความต้องการ ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่ให้ความสำคัญในเรื่องของการโฆษณาและประชาสัมพันธ์ให้เป็นที่รู้จักในวงกว้าง ในด้านของสถานที่ ทำเลที่ตั้งของร้านอาหาร ที่สามารถเดินทางสะดวก และนอกจากนี้ ยังพบว่า บรรยากาศและสภาพแวดล้อมของร้านอาหารเป็นอีกปัจจัยหนึ่งที่ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่เลือกรับใช้บริการ
The objectives of this study are to study marketing mix that affect to customer needs, customer behavior and customer satisfaction in the restaurant. Moreover, the result of this study would be the guideline for initiated restaurant business with a quantitative research, survey research and qualitative research including in-depth interview. Cronbach’s Alpha reliability test was 0.894 from 30 participants and used the questionnaire to collect data with 385 participants, analyzed by the statistic methods. The result shows that the majority of respondents satisfied with the restaurants that have good advices from clients, solved problem properly, interested in customer needs. The majority of respondents emphasized on restaurant’s advertising and public relation, especially place and how to go to the restaurant issue. Furthermore, the restaurant’s atmosphere and environment is a factor that affect to customer also.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): จุฑา เทียนไทย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1304
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peerayudth_inda.pdf6.13 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback