DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1289
|
Title: | แผนธุรกิจรถกาแฟและบริการเคลื่อนที่ของทรู |
Other Titles: | Business plan for True Mobile Coffee Service Center |
Authors: | สถาพร จิรฐาชฎายุ |
Keywords: | รถกาแฟเคลื่อนที่ ส่วนผสมทางการตลาด รูปแบบบริการที่เป็นเอกลักษณ์ |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การค้นคว้าอิสระเรื่อง “แผนธุรกิจรถกาแฟและบริการเคลื่อนที่ของทรู”เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณมีวัตถุประสงค์ของการศึกษาเพื่อ
1. ศึกษาปัจจัยทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ รถกาแฟและบริการเคลื่อนที่ของทรูโดยนำแนวคิดเกี่ยวกับส่วนผสมทางการตลาด Marketing Mix (4Ps) มาเป็นแนวทางในการศึกษา
2. ศึกษาความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อการให้บริการของทรู เพื่อนำไปใช้เป็นแนวทางในการพัฒนาคุณภาพการบริการผ่านรูปแบบรถกาแฟเคลื่อนที่
3. ศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคเพื่อนำไปใช้เป็นแนวทางในการพัฒนาคุณภาพการบริการผ่านรูปแบบรถกาแฟเคลื่อนที่
ใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก โดยการสัมภาษณ์ผู้บริหารและผู้มีส่วนเกี่ยวข้องกับ ร้านทรูคอฟฟี่จำนวน 3 คน ใช้วิธีการสุ่มแบบง่ายในการเก็บแบบสอบถาม 386 ชุด จากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้บริโภคกาแฟในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร ใช้สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย เพื่อแปลความหมายข้อมูลของ แบบสอบถาม สำหรับทํานายแนวโน้มพฤติกรรมการใช้บริการรถกาแฟและบริการเคลื่อนที่ของทรู
ผลวิจัยพบว่าลูกค้ามีความต้องการที่ยังไม่ได้รับการตอบสนองอยู่ คือไม่ต้องการเดินทางไปไกลจากบ้านเพื่อที่จะต้องไปชำระค่าบริการของทรู ด้วยรูปแบบบริการที่เป็นเอกลักษณ์และตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการของลูกค้ามาก ปัจจัยด้านการตลาดที่ลูกค้าให้ความสำคัญคือรสชาติกาแฟ และ ราคาต้องมีความเหมาะสมกับคุณภาพของสินค้า The independent study "Business plan for True Mobile Coffee Service Center" is a qualitative research and quantitative objectives of Education for
1. Study of factors that affect the decision to use the service True Mobile Coffee Service Center by bringing the concept of the marketing mix Marketing Mix (4Ps) to guide the study.
2. Study of consumer satisfaction with the services provided by True . In order to guide the development of the service through a mobile coffee truck
3. Study of consumer behavior in order to guide the development of the service through a mobile coffee truck.
Using in-depth interviews By interviewing Management and those involved. True Coffee of 3 peoples Using simple random sampling of 386 kits were collected from a sample of coffee consumers in Bangkok. Descriptive statistics including the average percentage for the interpretation of the survey data for predicting the likely behavior of True Mobile Coffee Service Center services.
The research found that customers are demanding that has not been the response. Is not want to travel far from home, so that will have to pay a fee of True . With a style unique services and meet the needs of their clients. Influence the decisions of many customers. The marketing factors that customer focus is the taste of coffee and the price must be appropriate to the quality of the product. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Advisor(s): | ปีเตอร์ กัน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1289 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|