DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1288

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจสำหรับผู้หญิงที่มีรูปร่างเกินขนาดมาตรฐาน (Plus Size) แบบครบวงจร
Other Titles: The business project of products and services for plus size women
Authors: ชญานิศ กำเนิดศิริกุล
Keywords: ศูนย์แฟชั่นและความงาม
รูปร่างเกินขนาดมาตรฐาน
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความต้องการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดตั้งโครงการธุรกิจสำหรับผู้หญิงที่มีรูปร่างเกินขนาดมาตรฐาน (Plus size) แบบครบวงจร อีกทั้งศึกษาทัศนคติ ความสนใจ ความต้องการ รวมทั้งพฤติกรรมในการเลือกซื้อสินค้าและบริการ และช่องทางการรับสื่อเกี่ยวสินค้าแฟชั่นสำหรับคนที่มีรูปร่างเกินขนาดมาตรฐาน และเพื่อศึกษาปัจจัยด้านความสนใจ ความต้องการของผู้บริโภคต่อสินค้าและบริการของโครงการ อาศัยวิธีการเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ประกอบกิจการที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจแฟชั่นและความงาม และข้อมูลเชิงปริมาณใช้การสำรวจความคิดเห็นโดยใช้แบบสอบถาม​ ทำการสุ่มตัวอย่างการวิจัยเชิงปริมาณโดยคำนวณตามสูตรของทาโรยามาเน่ จากกลุ่มประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และทำการเก็บแบบสอบถามจำนวน 400 ชุด แบบสุ่มในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ผลการศึกษาข้อมูลเชิงคุณภาพพบว่า อุตสาหกรรมแฟชั่นและความงามมีความเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็วและตลอดเวลา มีการแข่งขันสูงการ จึงต้องการปรับตัวการสร้างความแตกต่างการประเมินสถานการณ์อย่างแม่นยำโดยอาศัยประสบการณ์และการศึกษาข้อมูลเป็นจำนวนมาก การสร้างความมั่นใจ สินค้าคุณภาพ การให้บริการ จะส่งผลให้ตราสินค้ามีความน่าเชื่อถือ ด้านข้อมูลเชิงปริมาณแสดงให้เห็นว่า ผู้ตอบแบบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ช่วงอายุ 16-35 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพนักเรียน นักศึกษา และพนักงานบริษัทเอกชน และส่วนใหญ่มีรายได้ระหว่าง 10,001-30,000 บาทต่อเดือน ทั้งนี้โดยเฉลี่ยมีรูปร่างปกติจนถึงอ้วนปานกลาง มีพฤติกรรมการเลือกซื้อสินค้าแฟชั่น 1-2 ครั้งต่อเดือนโดยใช้เวลา 1-2 ชั่วโมง และเลือกซื้อจำนวน 1-4 ชิ้น มีการใช้จ่าย 1,000-3,000 บาท และปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่น คือ ราคาที่เหมาะสม ขนาดที่เหมาะสม รูปแบบและคุณภาพสถานที่ที่กลุ่มตัวสนใจได้แก่ห้างสรรพสินค้นหรือศูนย์การค้า เพราะมีความหลายหลายของสินค้าหรือบริการ และเดินทางได้สะดวกโดยรถสาธารณะ สินค้ามีเอกลักษณ์เฉพาะ พร้อมมีที่จอดรถ และแหล่งที่กลุ่มตัวอย่างรับข้อมูลด้านแฟชั่นส่วนใหญ่ผ่านอินเตอร์เน็ต
The objectives of this research are to study the possibilities to set up the business project of products and services for plus size women and to study consumer’s attitude, interest, needs and behaviours to buy fashion’s products and services and media channel for receiving plus size fashion information and to study the factors of interest and needs of consumer towards products and services of this business project. The method of collecting data, the researcher used in-depth interview method to interviewed the related business providers and used survey method to distribute questionnaires to 400 samples of people in Bangkok metropolitan region by calculated from formula of Taro Yamane. The result of interview method shows that fashion and beauty industry is changing rapidly, constantly and highly competitive. The solutions were to make a difference and to assess the situation accurately by using the experience and studying a lot of data. However, to ensure quality of products and services would result in more reliable brand. Moreover, the result of survey research shows the majority of the respondents were female aged between 16 to 35years old, hold a bachelor degrees, the occupation are student and private companies employee, had an income range between10,001 to 30,000 Baht per month. The average of respondent’s bodies were between normal weight through moderate obesity and having a habit of buying fashion products about 1-2 times a month, taking 1-2 hours each time, purchase of 1-4 pieces and spending about 1,000-3,000 baht. However, The factors influencing the decision to purchase fashion products were suitable price, appropriable size, style and quality. The interested place of representative samples were department stores or malls or shopping centers because of the variety of products and services, easily accessible by public transportation, parking available, and having characterized products and mainly getting information about fashion through the Internet.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1288
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chayanid_kumn.pdf5.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback