DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1249

Title: โครงการธุรกิจเช่า ซื้อ ขาย จำนำ และทำความสะอาดกระเป๋าแบรนด์เนม
Other Titles: One stop service brand name bags
Authors: วีรภรณ์ กรีถาวร
Keywords: สินค้าแบรนด์เนม
คุณภาพการบริการ
ตลาดธุรกิจบริการ
ธุรกิจเช่ากระเป๋าแบรนด์เนม
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: โครงการธุรกิจเช่า ซื้อ ขาย จำนำ และทำความสะอาดกระเป๋าแบรนด์เนม มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและออกรูปแบบธุรกิจการให้บริการที่ครบวงจรเกี่ยวกับกระเป๋าแบรนด์เนม ทั้งให้บริการเช่า ซื้อ ขาย รับจำนำ และรับทำความสะอาด หรือซ่อมบำรุง การศึกษานี้เป็นการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อกระเป๋าแบรนด์เนมในกรุงเทพมหานคร (เขตปทุมวัน และ เขตห้วยขวาง) เพื่อวางแผนโครงการนำไปเป็นแนวทางในการวางแผนธุรกิจเช่ากระเป๋าแบรนด์เนม โดยทำการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เพื่อกำหนดกลุ่มตัวอย่างที่มีแนวโน้มบริโภคเช่า/ซื้อกระเป๋าแบรนด์เนม และใช้แบบสอบถามพฤติกรรมการบริโภคและการตัดสินใจเช่า/ซื้อ กระเป๋าแบรนด์เนมโดยใช้คำถามปลายปิด เป็นคำถามที่กำหนดระดับความพึงพอใจจากมากสุดไปหาน้อยสุด จากการวิเคราะห์ผลการวิจัยพบว่าพฤติกรรมของกลุ่มเป้าหมายที่ได้ทำการเก็บรวบรวมข้อมูล 425 ชุด พบว่าปัจจัยพื้นฐานมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกซื้อหรือใช้บริการกระเป๋าแบรนด์เนมของช่วงวัยระหว่าง 25-34 ปีเป็นส่วนใหญ่ และพฤติกรรมในการใช้กระเป๋าแบรนด์เนมที่มีน้ำหนักมากที่สุดคือเกิดจากการติดตามกระแสแฟชั่น โดยกลุ่มรายได้ที่มากกว่า 20,000 บาทขึ้นไป พบพฤติกรรมการใช้จ่ายในการซื้อ/ เช่า และทำความสะอาดกระเป๋าแบรนด์เนมต่อเดือนมากกว่า 5,000 บาท ซึ่งสอดคล้องกับส่วนของทัศนคติด้านคุณภาพสินค้า, รูปลักษณ์, การออกแบบสินค้า, บรรจุภัณฑ์, ภาพพจน์ / ตราสินค้า มีค่าระดับความของคิดเห็น ที่มีต่อกระเป๋าแบรนด์เนมที่ ดีมาก ผู้วิจัยได้วางแผนกลยุทธ์ของธุรกิจตามลำดับดังนี้ คือ มีการศึกษาและวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในและภายนอก โดยใช้เครื่องมือ SWOT, TOWN, การกำหนดแผนการตลาด (4P,4C) รวมถึงออกแบบโปรแกรมการดำเนินงานและวางแผนการตอบรับและควบคุม โดยใช้วิธีการสร้างคุณค่ากับความรู้สึกอันดีให้กับผู้บริโภค
The business project of brand name handbags renting, selling, buying, pawning, and cleaning is aimed at studying and designing the business that provides one stop service on brand name bags including renting, selling, buying, pawning, and cleaning or repairing. This research is to study the factors having impact on buying brand name handbags in Bangkok (Pathumwan and Huai Kwang Districts) for making the project plan and using the information as brand name bags business planning guidelines. The samples are specifically selected from those who tend to rent/buy a brand name handbag. The tool employed was a questionnaire on brand name handbag consumption and buying/renting decision which used close ended questions to specify the satisfaction level from highest to lowest. According to the analysis of the behavior of 425 target samples, it was found that basic factors are mostly related to brand name handbags buying or using behaviors of 25-34 year-old samples. The most weighted brand name handbags using behavior is fashion trend following. The samples with salary of 20,000 Baht and above spend more than 5,000 Baht per month for buying/renting and cleaning a brand name handbag. This is in line with the attitude towards the quality, appearance, design, package, image/brand of brand name handbags which is at a very good level. The researcher planned business strategies as follows: studying and analyzing internal and external environment using SWOT, TOWN, 4P 4C Marketing Plan, as well as designing operation program and response/control planning by creating value and good attitude towards consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1249
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
weeraporn_kree.pdf4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback