DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1233

Title: คุณค่าตราสินค้าและการยอมรับทางสังคมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกางเกงยีนส์แบรนด์เนมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand equity and social acceptance that influence the decision to buy jeans brand names of people in Bangkok
Authors: นรรัตน์ สงวนวงศ์วาน
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
การยอมรับทางสังคม
การตัดสินใจซื้อ กางเกงยีนส์แบรนด์เนม
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สำรวจความคิดเห็นของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานครที่มีผลต่อคุณค่าตราสินค้าและการยอมรับทางสังคมของผู้บริโภคที่ตัดสินใจซื้อกางเกงยีนส์แบรนด์เนม 2) สำรวจการตัดสินใจซื้อกางเกงยีนส์แบรนด์เนมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร และ 3) วิเคราะห์คุณค่าตราสินค้าและการยอมรับทางสังคมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกางเกงยีนส์แบรนด์เนมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือประชาชนในเขตกรุงเทพมหานครที่สวมใส่กางเกงยีนส์ จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบแบบสะดวก จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเองมีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.94 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน โดยใช้การวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Multiple regression Analysis) ใช้วิธีเลือกตัวแปรด้วยวิธีการเลือกแบบคัดเลือกเข้า (Enter Regression) ผลการศึกษาพบว่าคุณค่าตราสินค้า ได้แก่ การรับรู้ถึงคุณค่าที่ได้รับ และ ความเชื่อมโยงระหว่างผู้ใช้กับผลิตภัณฑ์ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกางเกงยีนส์ แบรนด์เนมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร และการยอมรับทางสังคม ด้านความโดดเด่น ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกางเกงยีนส์ แบรนด์เนมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The study aims at 1) surveying public opinions of the population in Bangkok in relation to the consequence of brand equity and social acceptance of consumers who buy brand name jeans; 2) exploring the decision to buy brand name jeans of people in Bangkok, and 3) analyzing brand equity and social acceptance that influence the decision to buy brand name jeans of people in Bangkok. The samples used for the research were the population in Bangkok who wore jeans, selected by using a Convenience Sampling method of 400 people. A questionnaire was used, with a reliability of 0.94 and the content accuracy was examined by a panel of experts. The statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean, Standard Deviation and inferential statistics. The Enter Regression was used for the variables selection. The result found that brand equity, referring to recognition of the value and connection between product users, affected the decisions to purchase brand name jeans of the people in Bangkok. In addition, statistically significance was social acceptance. In addition, statistically significance was social acceptance, in terms of being outstanding, and influencing the decisions to purchase brand name jeans.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1233
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
norrarat.sang.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback