DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1232

Title: การศึกษาปัจจัยที่มีผลเชิงบวกต่อความอดทนของพนักงานที่มีต่อลูกค้าประกันที่ให้ข้อมูลไม่ครบถ้วน: กรณีศึกษาบริษัทนายหน้าประกัน A ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively affecting salespeople's tolerance of "customer misconducts": a case study of insurance brokerage firm A in Bangkok
Authors: ณัฐกฤตา วงศ์พัฒนานิวาศ
Keywords: การฝึกอบรมด้านจริยธรรม
การรับรู้ความรุนแรงในการแข่งขัน
การรับรู้ผลการดำเนินงานด้านความร่วมมือ
การรับรู้ทางการเมืองขององค์กร
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของการฝึกอบรมด้านจริยธรรม(Ethics Training) การรับรู้ความรุนแรงในการแข่งขัน(Perceived Competitive Intensity) การรับรู้กลยุทธ์การสื่อสาร(Perceived Communication Strategies) การรับรู้ผลการดำเนินงานด้านความร่วมมือ(Perceived Partnership Performance) การรับรู้ทางการเมืองขององค์กร(Perceived Organizational Politics) การให้ความสำคัญกับลูกค้า (Customer Orientation) ที่มีผลต่อความอดทนของพนักงานที่มีต่อลูกค้าประกันโดยให้ข้อมูลไม่ครบถ้วน(Salespeople’s Tolerance of “Customer Misconducts.”) บริษัทนายหน้าประกัน A ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยเก็บข้อมูลใช้ระยะเวลาตั้งแต่วันที่ 1 กันยายน 2557 ถึง วันที่ 30 กันยายน 2557 จำนวน 300 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สันและวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ พบว่ามีเพียง การรับรู้ผลการดำเนินงานด้านความร่วมมือ (β=0.428) การรับรู้ทางการเมืองขององค์กร (β=0.309) การรับรู้ความรุนแรงในการแข่งขัน (β=0.285) และปัจจัยด้านการฝึกอบรมด้านจริยธรรม (β=0.223) ที่มีผลต่อความอดทนของพนักงานที่มีต่อลูกค้าประกันโดยให้ข้อมูลไม่ครบถ้วน บริษัทนายหน้าประกัน A ดังกล่าวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ผลลัพธ์จากการวิจัยนี้สามารถนำไปใช้ในการวางแผนและสร้างกลยุทธ์ทางการตลาดในการพัฒนาและเพิ่มศักยภาพในการทำงานของพนักงานบริษัทประกันภัยได้
The researcheraimed to study the positivelyinfluence of ethics training, perceived competitive intensity, perceived communication strategies, perceived partnership performance, perceived organizational politics and customer orientation toward salespeople's tolerance of "customer misconducts" with a case study of brokerage firm A in Bangkok. The data had been collected starting from 1 September 2014 to 30 September 2014. The 300 usable questionnaires were analyzed for the descriptive information by using the means, percentages, standard deviations, pearson’s correlation coefficients, and multiple regression analysis. The hypothesis testing results revealed in order of importance that the variables with best power predictors for salespeople’s tolerance of “customer misconducts” were perceived partnership performance with beta coefficient of 0.428, perceived organizational politics with beta coefficient of 0.309, perceived competitive intensity with beta coefficient of 0.285,and ethics training with beta coefficient of 0.223 respectively at .01 of significant level. The research results can be used for planning and creating the marketing strategies for develop and enhance employee productivities for insurance brokerage companies in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1232
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nutthakita_wong.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback