DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1225

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อแผ่นฟิล์มถนอมอาหาร B ของผู้บริโภคในห้างสรรพสินค้าเขตสายไหม จังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting Purchase Intention of “B” Food Wrapping Film of Customers in Department Store, Saimai, Bangkok
Authors: กรวร สินธนานุกูล
Keywords: ความชื่นชอบในตราสินค้าของผลิตภัณฑ์
ภาพลักษณ์องค์กรสีเขียว
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยทัศนคติที่มีต่อการโพสต์ข้อความแนะนำของผู้สนับสนุน (attitude toward sponsored recommendation post) ปัจจัยนวัตกรรมด้านสิ่งแวดล้อม (environmental product innovation) ปัจจัยภาพลักษณ์องค์กรสีเขียว (green corporate image) ปัจจัยการวินิจฉัยการรับรู้คุณภาพผลิตภัณฑ์ (awareness-quality inference) ปัจจัยการรับรู้ถึงคุณค่าของผลิตภัณฑ์ (perceived product value) ปัจจัยการรับรู้ถึงความเสี่ยง (risk perception) ปัจจัยการรับรู้ถึงคุณภาพของผลิตภัณฑ์ (perceived product quality) ปัจจัยทัศนคติต่อการออกแบบบรรจุภัณฑ์ตามที่มองเห็น (attitude toward visual packaging) ปัจจัยความชื่นชอบในตราสินค้าของผลิตภัณฑ์ (brand preference) ที่มีต่อ ปัจจัยความตั้งใจซื้อ (purchase intention) จากแบบสอบถาม จำนวน 250 ชุด จากผู้บริโภคของห้างสรรพสินค้าในเขตสายไหม จังหวัดกรุงเทพมหานคร ช่วงกันยายนถึงเดือนตุลาคม 2557 และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สันและวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ พบว่า มีเพียง ปัจจัยความชื่นชอบในตราสินค้าของผลิตภัณฑ์ (brand preference) (β = 0.665) ปัจจัยภาพลักษณ์องค์กรสีเขียว (green corporate image) (β= 0.267) ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อแผ่นฟิล์มถนอมอาหาร B ของผู้บริโภคห้างสรรพสินค้า ในเขตสายไหม จังหวัดกรุงเทพมหานคร ซึ่งสามารถอธิบายอิทธิพลได้ร้อยละ 81.6 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The research attempted to study the influence of factors affecting purchase intention of “B” food wrapping film of customers in department store, Saimai, Bangkok: attitude towards sponsored recommendation post, environmental product innovation, green corporate image, awareness-quality inference, perceived product value, risk perception, perceived product quality, attitude toward visual packaging, and brand preference. There were 250 usable questionnaire responded from the customers of department store in Bangkok from September to October 2014. The data were analyzed using Pearson Product-Moment Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis. The researchers also found that the following factors which were brand preference (β = 0.665) and green corporate image (β= 0.267) affected purchase intention of “B” food wrapping film of customers department store in Saimai, Bangkok at .05 level of significance:, explaining 81.6 % of the influence towards potential customer purchase intention.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1225
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
koravorn.sint.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback