DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1180

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าผู้ใช้บริการสปาในเขตคลองสาน จังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The study of factors positively affecting customer satisfaction of spa services in klongsan district, bangkok
Authors: ละอองทราย โกมลมาลย์
Keywords: ศูนย์กลางในการดำเนินชีวิต
บรรยากาศที่เป็นสิ่งกระตุ้น
การรับรู้ด้านราคา
ความพึงพอใจของลูกค้า
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยจัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยคุณภาพการบริการของร้านสปา (Service Quality of Spa Shops) ปัจจัยการรับรู้ด้านราคา (Perceived Relative Price) ปัจจัยการให้บริการส่งเสริมสุขภาพ (Health Promotion Treatment) ปัจจัยคุณสมบัติของพนักงานนวด (Therapist Qualification) ปัจจัยบรรยากาศที่เป็นสิ่งกระตุ้น (Atmospheric Cues) ปัจจัยศูนย์กลางในการดำเนินชีวิต (Centrality in Lifestyle) ที่มีผลเชิงบวกต่อปัจจัยความพึงพอใจของลูกค้า (Customer Satisfaction) จากแบบสอบถาม จำนวน 320 ชุด จากร้านสปาในเขต คลองสาน จังหวัดกรุงเทพมหานคร ช่วงกันยายนถึงเดือนตุลาคม 2557 และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สันและวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า มีเพียงปัจจัยศูนย์กลางในการดำเนินชีวิต (Centrality in Lifestyle) (β = 0.477) ปัจจัยบรรยากาศที่เป็น สิ่งกระตุ้น (Atmospheric Cues) (β = 0.172) ปัจจัยการรับรู้ด้านราคา (Perceived Relative Price) (β = 0.168) มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านสปา ซึ่งสามารถอธิบายอิทธิพลต่อ ความพึงพอใจของลูกค้าร้านสปาได้ร้อยละ 68.7 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The researcher attempted to study the positive influence of factors affecting customer satisfaction of Spa shops in Klongsan District, Bangkok. The independent factors were service quality of spa shops, perceived relative price, health promotion treatment, therapist qualification, atmospheric cues, and centrality in lifestyle. The authors received 320 respondents from the customers of spa shops in Klongsan District, Bangkok from September to October 2014. The data were analyzed using Pearson Product-Moment correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis. The researcher also found that the following independent factors were tested in order to be positively affected customer satisfaction of the spa shops at .01 level of significance: centrality in lifestyle (β = 0.477), atmospheric cues (β = 0.172), and perceived relative price (β = 0.168) ,explaining 68.7% of the influence toward customer satisfaction.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1180
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
laongsrai_komo.pdf4.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback