DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1167

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Study of Factors That Influence Bangkok Population in Their Decision to Purchase Personal Vehicles Less than 2,000cc
Authors: อธิคม พรสัมฤทธิ์
Keywords: รถยนต์
ตราสินค้า
ส่วนประสมทางการตลาด
คุณภาพการบริการ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ​การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้ได้ผลการศึกษาเกี่ยวกับปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์นั่งส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นลูกค้าที่ใช้รถยนต์ส่วนบุคคลในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็น 3 กลุ่มจำแนกตาม 3 เขต คือเขตลาดพร้าว เขตรามอินทรา และเขตดินแดง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความน่าเชื่อถือได้ .899 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงได้แก่การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุสัมพันธ์ มีตัวแปรอิสระ ได้แก่ คุณภาพการบริการ ส่วนประสมทางการตลาด ตราสินค้า ตัวแปรตามคือการตัดสินใจซื้อรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และด้านตราสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05ส่วนปัจจัยคุณภาพการบริการไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรในกรุงเทพมหานคร
The purpose of this study is to obtained the results of the influencing factors for the development of personal vehicles for each brand to meet the needs of consumers in the aspects of visual design, modernization, environmentally sound and fuel efficiency etc. In modern society, car is and indispensable factor in the daily life of individual. The example in this study comes from the research on opinions of population and consumers of private vehicles in the Bangkok area using random research samples of 400 people divided into 2 groups by 3 zones, which is Lat Phrao district, Ramintra district, and Din Dang district. The instrument used in the study was a questionnaire survey sample and the subjects partake in answering the survey on their own without external guidance and the reliability is .899 percent. The content of the result is then cross check by experts to derived as statistics used to analyze the data. The descriptive statistic results are percentages, average, means and deviations, and references used to analyze the factors that affect the Bangkok population in their decision of buy personal vehicle with engine less than 2,000cc. The deviation and decision variables include quality of service, marketing mix, brand logo thus derived into a decision to purchase certain brand vehicle. The result of the study has found that the factors that affect the decision to buy personal vehicle with engine less than 2,000cc of the population of Bangkok is related 0.05.The quality of service is not influence for decisilon of purchasing personal vehicle with engine less than 2,000cc of population of Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)-- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2556
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1167
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
atikom.porn.pdf2.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback