DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1093

Title: โครงการธุรกิจโรงแรม The Container Hotel
Other Titles: Art of Materials Hotel
Authors: กิตติ เกิดเปี่ยม
Keywords: โรงแรมบูติค โฮเต็ล
นักท่องเที่ยว
ธุรกิจโรงแรม
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: โครงการธุรกิจโรงแรม The Container Hotel วัตถุประสงค์เพื่อสร้างรูปแบบธุรกิจให้บริการเกี่ยวกับโรงแรมบูติค โฮเต็ล โรงแรมลักษณะใหม่ที่เป็นที่นิยมและมีการพัฒนาอย่างรวดเร็วรวมถึงในประเทศไทยด้วย เนื่องจากธุรกิจโรงแรมมีการแข่งขันที่สูงขึ้น จึงควรวางแผนการตลาด และสร้างความเป็นเอกลักษณ์ให้มากยิ่งขึ้น เพื่อรองรับกับกลุ่มนักท่องเที่ยวที่แสวงหาสิ่งใหม่มากขึ้น ซึ่งต่างจากลักษณะการท่องเที่ยวในอดีตที่มีมา ดังนั้นการศึกษาครั้งนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้เชิงธุรกิจและความต้องการของผู้บริโภคก่อนการออกแบบองค์การ โดยเก็บข้อมูลจากประชากรในเขตกรุงเทพ จำนวน 385 คน โดยใช้แบบสอบถาม (Questionnaires) ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่าง (Random Sampling) มีการเก็บข้อมูลในชั้นปฐมภูมิ (Primary data) โดยเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ (Quantitative research) และการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิ (Secondary data) โดยเป็นการศึกษาในเชิงคุณภาพ (Qualitative research) โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และการวิเคราะห์เชิงพรรณนา จากผลการวิจัยพบว่ากลุ่มเป้าหมายส่วนใหญ่ให้ความสนใจกับโรงแรมบูติค โฮเต็ล และมีความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ อันเป็นผลมาจากการวิเคราะห์ประเด็นหลัก ๆ อันได้แก่ความเป็นไปได้ทางด้านการตลาด เนื่องจากปริมาณความต้องการของผู้บริโภคที่ยังมีความต้องการที่ยังไม่ได้รับการตอบสนอง คือ โรงแรมที่ให้ความสำคัญในเรื่องความโดดเด่นของสถาปัตยกรรม การให้บริการที่ใกล้ชิด และพยายามตอบสนองความต้องการของผู้ใช้บริการ การบริการของโรงแรมบูติค โฮเต็ลจะต้องสามารถสนองตอบต่อรูปแบบการดำรงชีวิตชองผู้มาใช้บริการ จึงจะเป็นสถานที่สามารถสะท้อนให้เป็นถึงบุคลิก และรูปแบบการดำรงชีวิตชองผู้มาใช้บริการ การสื่อสารการตลาดผ่านทางออนไลน์ช่องทางที่ต้องให้ความสนใจโดยเฉพาะกับ อินเตอร์เน็ต และโซเชี่ยลมีเดีย การบริหารการจัดการองค์การภายใน และการจัดการกับปัจจัยภายนอกเพื่อความเป็นไปได้ทางด้านของงบการเงินเพื่อความคุ้มค่ากับการลงทุนหากเป็นไปตามแผนที่กำหนดไว้ โครงการธุรกิจโรงแรมบูติค โฮเต็ล นั้นสามารถสร้างจุดขายที่แตกต่างจากโรงแรมอื่นๆได้เนื่องจากมีความแตกต่างของตลาดค่อนข้างสูง การศึกษาจากผลการวิจัยหรือการสร้างจุดขายใหม่จะทำให้สามารถพัฒนาธุรกิจให้มีความน่าสนใจตรงกับความต้องการของตลาด และสามารถเพิ่มมูลค่าสินค้าได้อีกด้วย
The container hotel project has the objective to create business model of boutique hotel. To keep abreast of this trend, a large number of boutique hotels have come into existence in parts of Thailand. That due to increased competition in the hotel industry, boutique hotels should develop marketing plans and create brand identities to a greater degree. To serve a broad range of holidaymakers, who are becoming more adventurous than those in the past. As above mentioned, this study aimed to study the business possibility and consumers’ needs before designing organization. This research collects data from population in Bangkok from 385 target consumers by using questionnaires and the technique of random sampling. The researcher Research is collection primary data for quantitative research and secondary data for qualitative research. Quantitative research technique, percentage and average, was also used to analyze the data in order to find variables. As for secondary data, qualitative research technique Also, descriptive analysis data. For the research results, the researcher found that most of target consumers were interested in boutique hotel business and there was the possibility to run the business because they analyzed key issues as follows: The possibility of the market due to the demand of consumers which their needs have not been responded, hotel with unique architectures. Closed up friendly service, it is a place where they can reflect the personality and style of living of the customers who use the service. Online Marketing Communication to promote by internet and social media. The organization management, external factors management, the possibility of the financial statements and the worth the investment if they were going on as planned. It should not be difficult for boutique hotel to build unique selling points because of their high market differentiation features. Applying the present research results to develop new selling points will thus enhance the attractiveness
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): จุฑา เทียนไทย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1093
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kitti.kerd.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback