DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1091

Title: โครงการจัดตั้งรีสอร์ทล้านนา
Other Titles: Lanna Cultural Center
Authors: ชนม์นิภา ศรีบาง
Keywords: นักท่องเที่ยว
นักท่องเที่ยวที่มาเที่ยวจังหวัดเชียงใหม่
รีสอร์ทล้านนา
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความเป็นไปได้ในโครงการจัดตั้งรีสอร์ทล้านนา โดยใช้การศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ การใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงสำรวจ และการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ การศึกษาข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึกจากผู้เชี่ยวชาญด้านวัฒนธรรมและผู้บริหาร มีการแจกแบบสอบถามกับกลุ่มเป้าหมาย โดยใช้สูตรคำนวณกลุ่มตัวอย่างแบบไม่ทราบจำนวนประชากรของ Cochran, W.G ได้ 385 คน ผลการวิเคราะห์ข้อมูลลักษณะส่วนบุคคลของกลุ่มตัวอย่างพบว่าเป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 46–50 ปี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน 30,000-40,000บาท ด้านข้อมูลพฤติกรรมการเลือกใช้บริการรีสอร์ท มีวัตถุประเพื่อการท่องเที่ยวและพักผ่อน ใช้บริการที่พักรูปแบบรีสอร์ท ใช้สื่อเพื่อหาที่พักจากบริษัทนำเที่ยว และส่วนใหญ่จะโทรศัพท์จองด้วยตนเอง ด้านราคาบ้านพักที่ต้องการต่อคืนราคาที่ยอมรับได้คือราคา 4,000 บาท/คืน ระยะเวลาที่ต้องการเข้าพักจำนวน 3 – 4 วัน ด้านปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการเลือกใช้รีสอร์ทในจังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มนักท่องเที่ยวชาวไทยมีค่าเฉลี่ยภาพรวมสูงกว่ากท่องเที่ยวชาวต่างชาติ เมื่อวิเคราะห์ในภาพรวม ให้ความสำคัญในระดับมากทั้ง 5 ด้าน โดยสูงสุด คือ ด้านทำเลที่ตั้ง รองลงมาด้านการบริการ ด้านการออกแบบตกแต่ง ด้านสิ่งอำนวยความสะดวก และ ด้านความเป็นล้านนาตามลำดับ
The objective of this study was to investigate the feasibility of the Lanna Resort establishment project. It was done by means of quantitative, and survey research. Data were obtained through in-depth interview administered with administrators and specialists in culture. Besides, a set of questionnaires was used with a target group of 385 persons obtained by a formula of Cochran, W.G. Results of the study revealed that all of the respondents were female, 46-50 years old, and private company employers with a monthly income of 30,000-40,000 baht. Regarding the behavior on the selection of resort service using, it was on the on the basis of traveling and relaxation. The respondents preferred to stay in a resort hotel and seek for a resort hotel through a tour company. Most of them made a room reservation through the telephone by themselves. The acceptable price of room service charge was 4,000 baht/night and the respondents preferred to stay in the resort hotel for 3-4 days. For factors effecting the respondent satisfaction with a resort hotel service using, as a whole, they placed the importance of the following: location, service, design/decoration, convenience, facility, and Lanna style, respectively. In addition, it was found that there were more Thai clienteles than foreigner tourists.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): สรรค์ชัย เตียวประเสริฐกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1091
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chonnipha_srib.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback