DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1082

Title: ส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อสินค้าผ่านทางสื่อพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์: กรณีศึกษาผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย
Other Titles: The Influence of Marketing Mix on Purchasing Products through Electronic Commerce Case Study: Thai Local Products
Authors: ธนัชพร อัครบวร
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
ผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้มีวัตุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีอิทธิพลต่อการซื้อสินค้าผ่านสื่อพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ และการซื้อผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย เพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคที่มีอิทธิพลต่อการซื้อสินค้าผ่านสื่อพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ และการซื้อผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย และเพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าผ่านสื่อพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ และการซื้อผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย โดยใช้การสัมภาษณ์เจาะลึกเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูลเชิงคุณภาพ จากผู้ประกอบการผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย จำนวน 5 คน และผู้ประกอบการธุรกิจพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ จำนวน 1 คน และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูลเชิงปริมาณ กับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 250 คน ซึ่งเป็นประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ที่มีการใช้งานอินเทอร์เน็ตและมีความสนใจในผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย วิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอนุมาน พบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจัดจำหน่ายมากที่สุดในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นของไทย ผ่านสื่อพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ รองลงมาคือด้านราคา ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาดตามลำดับ
The objectives of this study are to study the influence of demographic factors on purchasing product through electronic commerce and on purchasing Thai local products, to study the influence of customer behavior on purchasing product through electronic commerce and on purchasing Thai local products and to study the influence of demographic factors on behavior of purchasing product through electronic commerce and on purchasing Thai local products. In-depth interviewing was used to collect qualitative data from 5 Thai local product entrepreneurs and 1 electronic commerce entrepreneur. Questionnaire was used to collect quantitative data from 250 participants who live in Bangkok metropolitan region, usually use internet and are interested in Thai local products. Two statistic methods, descriptive statistics and inferential statistics were used in this study and the result found that consumers gave precedence to place in marketing mix, price, product and promotion respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สรรค์ชัย เตียวประเสริฐกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1082
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tanuchporn_akra.pdf10.54 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback