DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1079

Title: โครงการจัดตั้งซ็อคเกอร์เซ็นเตอร์
Other Titles: The project of soccer center
Authors: ธงชัย พยางพัฒนาไพศาล
Keywords: สนามฟุตบอล
ความพึงพอใจ
ความต้องการของผู้ใช้บริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาอิสระครั้งนี้เป็นการศึกษาถึงความเป็นไปได้ ในการจัดตั้งโครงการซ็อคเกอร์เซ็นเตอร์ พฤติกรรมและความพึงพอใจของกลุ่มลูกค้าที่ใช้บริการเช่าสนามฟุตบอล รวมถึงแนวทางในการจัดตั้งโครงการซ็อคเกอร์เซ็นเตอร์ โดยใช้วิธีการศึกษาเก็บข้อมูลสัมภาษณ์เจ้าของธุรกิจที่เกี่ยวข้องและแจกแบบสอบถามกับผู้ที่ใช้บริการเช่าสนามฟุตบอลจำนวน 120 ชุด พบว่า เป็นเพศชายร้อยละ 100 มีอายุระหว่าง 25 – 29 ปี คิดเป็นร้อยละ 48% ระดับการศึกษาปริญญาตรี คิดเป็นร้อยละ 77% ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ ประกอบอาชีพพนักงานบริษัท คิดเป็นร้อยละ 48% มีรายได้เฉลี่ย 15,001 - 20,000บาท คิดเป็นร้อยละ 24% ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เลือกใช้บริการสนามหญ้าเทียม คิดเป็นร้อยละ 69% จำนวนผู้เล่นต่อทีม 6-7 คน คิดเป็นร้อยละ 78% ระยะเวลาที่ใช้ในการเล่น 1-2 ชั่วโมง คิดเป็นร้อยละ 60% ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เล่นฟุตบอล 1 – 2 ครั้งต่อสัปดาห์ คิดเป็นร้อยละ 69% ช่วงเวลาที่เล่นฟุตบอล 20.00 น.-22.00 น. คิดเป็นร้อยละ 68% นอกจากกีฬาฟุตบอลเล่นกีฬาแบดมินตัน คิดเป็นร้อยละ 51.6% จ่ายค่าบริการเช่าสนามฟุตบอลเฉลี่ยต่อครั้ง 150 – 200 บาท คิดเป็นร้อยละ 60% นอกจากนี้ ยังพบว่า ผู้ที่ใช้บริการเช่าสนามฟุตบอลต้องการการบริการถ่ายทอดสดฟุตบอลในประเทศและต่างประเทศ ร้านขายอุปกรณ์กีฬาภายในสนาม บริการนวดสปา ร้านอาหารที่ตกแต่งในสไตล์ฟุตบอล บริการบริการบันทึกภาพขณะที่เล่นหรือแข่งกีฬาในรูปแบบDVDและบริการรับสกรีนชื่อ เบอร์ ลงบนเสื้อหรือรองเท้ากีฬาอีกด้วย
The objective of this research is to study the possibilities to set up “The Soccer Center” project and to investigate customer’s behaviors and customer’s satisfaction towards soccer field rental services. The method of collecting data, the researcher interviewed the related business providers and used the survey method to distribute questionnaires to customers who had experience with any other soccer field rental, totaling 120 in number. From this study, the researcher found that all respondents were male (100%). The majority of the respondents aged between 25 and 29 years old (48%), hold a bachelor degrees (77%), the occupation is private companies (48%), had an income range between 15,001 to 20,000 Baht (24%). The most of respondents chosen artificial turf as the most importance factor (69%) and had team members between 6-7 persons (78%). The behavior of spending time in the soccer field rental, average 1-2 hours per each time (60%), average 1-2 times per week (69%), the highest percentage of using the soccer field rental time during 8pm to 10pm (68%). The survey had shown 51.6% of the respondents who play soccer also play badminton. The average paid for soccer field rental between 150 to 200 Baht (60%). In addition, the researcher found that respondents considered broadcasting live soccer match both local and international, sporting goods shop, spa shop, restaurant which decorated in the theme related to soccer, provide photo taking services during playing soccer or during competition in the form of DVD, and printing name or number on sport shirt or shoes were decision making keys.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2558
Advisor(s): สรรค์ชัย เตียวประเสริฐกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1079
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thongchai.paya.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback