DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1073

Title: ธุรกิจร้านก๋วยเตี๋ยวเลือกได้ ผ่านแอพพลิเคชั่นประเภทเกม บนสมาร์ทโฟน
Other Titles: Customize noodle shop with order and voting application
Authors: ปวีณ์สุดา บูชา
Keywords: ธุรกิจก๋วยเตี๋ยว
แอพพลิเคชั่น
เกม
สมาร์ทโฟน
แอพพลิเคชั่นสั่งก๋วยเตี๋ยว
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: โครงการธุรกิจร้านก๋วยเตี๋ยวเลือกได้ ผ่านแอพพลิเคชั่นประเภทเกม บนสมาร์ทโฟน มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจร้านก๋วยเตี๋ยวที่มีการใช้แอพพลิเคชั่นประเภทเกมในการสั่งอาหาร และศึกษาความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อธุรกิจดังกล่าว ซึ่งธุรกิจร้านก๋วยเตี๋ยวนี้มีรูปแบบการให้บริการโดยให้ผู้บริโภคสามารถเลือกวัตถุดิบได้ตามความต้องการ และเติมเส้นกับน้ำซุปได้ไม่จำกัด ทั้งยังนำเทคโนโลยีแอพพลิเคชั่นมาช่วยในการจัดการร้าน ซึ่งแอพพลิเคชั่นนี้เป็นแอพพลิเคชั่นประเภทเกมที่ผู้บริโภคเลือกดูประวัติร้าน, เมนูอาหาร, โปรโมชั่นของร้าน, แสดงความคิดเห็น และ เกมจำลองการทำก๋วยเตี๋ยว โดยเกมดังกล่าว จะให้ผู้บริโภคได้เลือกวัตถุดิบที่ต้องการโดยจำลองว่าเป็นผู้ปรุงอาหารด้วยตนเองตั้งแต่การเตรียมวัตถุดิบ เช่น การลวกเส้น หั่นผัก เป็นต้น ซึ่งผลลัพธ์ของการเล่นเกมนี้ จะถูกส่งไปยังพนักงานของร้าน เพื่อดำเนินการต่อไป โดยผู้บริโภคสามารถเล่นได้ทั้งภายในร้านอาหาร และ ภายนอกร้านอาหาร ซึ่งการเล่นเกมภายนอกร้าน สามารถเลือกเวลาที่จะเข้ามารับประทานได้ ทั้งนี้จากผลการศึกษาโครงการธุรกิจร้านก๋วยเตี๋ยวเลือกได้ ผ่านแอพพลิเคชั่นประเภทเกม บนสมาร์ทโฟน พบว่าในสถานการณ์ปกติ (Most Likely Case) ธุรกิจนี้มีจุดคุ้มทุนที่ 1,345,121 บาท, ระยะเวลาคืนทุน 1 ปี 25 วัน มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) ในปีที่ 5 = 8,394,186 และมีอัตราผลตอบแทนโครงการ (IRR) 131.87% จึงสรุปได้ว่าธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้ในการลงทุน อีกทั้งกลุ่มตัวอย่าง 95 % ให้ความสนใจและเลือกที่ลองเข้ารับบริการ ซึ่งตรงตามสมมุติฐานที่ตั้งไว้
Customize noodle shop with order and voting application, To study the feasibility of a noodle shop with the use of game application for ordering food and satisfaction of consumers with the business. The noodle shop has a format provided by the consumer can choose the ingredients to suit your needs, It also fills the unlimited soup and noodle. In addition, the technology about application for management of noodle shop. In this game application, Consumers can see story of noodle shop, Menu, Promotion, Comments, Vote and Noodle simulation game and consumers can play game for choose the ingredients you want by yourself since the process of preparation such as slicing, blanching etc. The result of this game. Will be sent to the restaurant to proceed. Consumers can play game application in noodle shop or wherever you are. The results of the project in Most Likely Case, this project have Break Even Point at 1,345,121 baht, Payback period in 1 year 25 days, Net Present Value(NPV) at 5th year = 8,394,186 baht and Internal Rate of Return (IRR) 131.87%. These results that mean this project has the possibility to invest. And there are 95 % of representative sample pay attention and try it that conforms to the hypothesis.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--การบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): จุฑา เทียนไทย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1073
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
paweesuda_booc.pdf4.36 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback