DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1037

Title: โครงการจัดตั้งบริษัทผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้
Other Titles: Television production company for lifestyle variety
Authors: วีรยุทธ์ ทรายสุวรรณ
Keywords: รายการโทรทัศน์
ไลฟ์สไตล์
รายการวาไรตี้
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1. เพื่อจัดตั้งบริษัทผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ 2. เพื่อศึกษาการผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ ที่มีความสร้างสรรค์ ให้สาระความรู้ ความบันเทิง ให้กับวงการรายการโทรทัศน์ไทย 3. เพื่อศึกษากลยุทธ์ การดำเนินงานของบริษัท ด้านกระบวนการผลิตรายการ ด้านการสร้างองค์กร ด้านการตลาด และด้านการเงินเพื่อให้บริษัทอยู่รอดได้ 4. เพื่อศึกษาและวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมต่างๆ ที่ส่งผลต่อการบริหารธุรกิจของบริษัทผลิตรายการประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ 5. เพื่อศึกษาแนวโน้มในอนาคตถึงความเป็นไปได้ของการดำเนินการจัดตั้งธุรกิจบริษัทผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ โดยผู้วิจัยได้เลือกใช้การเก็บข้อมูลจากแบบสอบถามจำนวน 300 คน และสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิในแวดวงรายการโทรทัศน์ 2 ท่าน ซึ่งเป็นการวิเคราะห์เชิงปริมาณ และเชิงคุณภาพ ตามลำดับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย เพื่อหาตัวแปรต่างๆ ผลการวิจัย พบว่าพฤติกรรมการรับชมรายการโทรทัศน์นั้น สาเหตุในการรับชมรายการมากที่สุดคือ เพื่อความบันเทิง ผ่อนคลาย ได้รับสาระความรู้ เปิดประสบการณ์ใหม่ๆ สำหรับแนวรายการโทรทัศน์ที่ชื่นชอบมากที่สุดคือ แนววาไรตี้ ส่วนทางด้านความคิดเห็นที่มีต่อความต้องการในการรับชมรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ ประเภทท่องเที่ยวมากที่สุด จากผลการสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิ และการวิเคราะห์ผลสำรวจจากแบบสอบถาม ผู้วิจัยจึงนำข้อมูลและผลที่ได้ทั้งหมด มาจัดตั้งบริษัทผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ ทำให้ทราบถึงแนวทางการผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ การบริหารองค์กร การวางแผนการตลาด การจัดการด้านการเงิน รวมถึงความเป็นไปได้ในการจัดตั้งบริษัทผลิตรายการโทรทัศน์ประเภทไลฟ์สไตล์ วาไรตี้ ให้อยู่รอดได้ในอนาคต
1. To establish the company for a lifestyle and variety television production. 2. To study a creative lifestyle and variety television production with a knowledge and entertainment for television Thailand. 3. To study the strategies and operations of television production company including creating organization, marketing and financing. 4. To study and analyze the environmental factors that affect a management of a lifestyle and variety television production company. 5. To study future trends and the possibility of established the business of a lifestyle and variety television production company. The researchers used data collected from 300 questionnaires, and interviews with two experts in the field of television show which is a quantitative and qualitative analysis respectively. The statistics used in the analysis were the percentage and mean to find each variable. The results showed that the behavior of watching television are mostly for Entertainment , relaxation, knowledge and new experience. In addition, a variety show is the most favorite television program in particular, travel program. The information from interviews with two experts and by analyzing the results of questionnaires were combined to establish a lifestyle and variety television production company and got to know the guideline for establish a lifestyle and variety television production including creating organization, marketing plan, financial management along with the possibility of establishing a lifestyle and variety television company to survive in the future.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): พิมพ์อุไร ลิมปพัทธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1037
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
weerayuth_sais.pdf4.6 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback