DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5734

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อบัตรชมภาพยนตร์ผ่านแอปพลิเคชันของ SF Cinema
Other Titles: Factors affecting intention to purchase movie tickets through SF Cinema's application
Authors: ปัทมวรรณ พาลนนท์
Keywords: ความตั้งใจซื้อ
บัตรชมภาพยนตร์
แอปพลิเคชัน
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทาขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยการรับรู้ถึงความง่าย ในการใช้งาน การรับรู้ประโยชน์ใช้สอย ความคล่องตัว รับรู้ถึงการเสียสละ ด้านทัศนคติ และด้าน ประสิทธิภาพที่มีต่อความตั้งใจซื้อบัตรชมภาพยนตร์ผ่านแอปพลิเคชันของ SF Cinema กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ กลุ่มลูกค้าที่ไปชมภาพยนตร์และใช้บริการซื้อบัตรชมภาพยนตร์ผ่านแอปพลิเคชันของ SF Cinema จานวน 225 ราย ผลวิเคราะห์ข้อมูลพบว่า กลุ่มลูกค้าที่ไปชมภาพยนตร์และใช้บริการซื้อ บัตรชมภาพยนตร์ผ่านแอปพลิเคชันของ SF Cinema ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จบการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้ 10,000-30,000 บาท ทาอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง โดยในด้านพฤติกรรมส่วน ใหญ่มีค่าใช้จ่ายในการชมภาพยนตร์ 201-400 บาทต่อครั้ง ไปชมภาพยนตร์ในโรงภาพยนตร์ครั้งละ 2 คน ช่วงเวลา 16.01 น.-20.00 น. ซื้อบัตรชมภาพยนตร์ผ่านช่องทางเคาน์เตอร์หน้าโรงหนัง ชื่นชอบภาพยนตร์ประเภทภาพยนตร์สยองขวัญ และส่วนใหญ่คิดว่าแอปพลิเคชัน SF Cinema ควร จะมีฟังก์ชันระบบสะสมแต้มหรือโบนัส ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยทัศนคติ ปัจจัยการรับรู้ ถึงการเสียสละ และปัจจัยประสิทธิภาพมีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อบัตรชมภาพยนตร์ผ่านแอปพลิเคชัน ของ SF Cinema อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติระดับ .01
The purpose of this research was to study the influence of factors regarding perceived ease of use, perceived usefulness, mobility, perceived sacrifice, attitude, and efficiency toward the intention to purchase movie tickets through SF Cinema's application in order to understand customers and study marketing strategies that would affect the intention to purchase movie tickets through SF Cinema's application. The study involved a total of 225 samples. The results found that most customers who went to see a movie and purchased movie tickets through SF Cinema's application were female, with bachelor's degrees, and a monthly income ranging from 10,000 to 30,000 baht. They typically worked as employees in private companies. In terms of behavior, most of them spent about 201 to 400 baht per movie visit, attended the cinema with one other person, and visited between 16:01 and 20:00. They usually purchased movie tickets through the counter in front of the cinema and preferred horror movies. Additionally, most customers thought that the SF Cinema application should include a points or bonus function. The results of the hypothesis testing found that only the attitude factor and the perception of sacrifice factor had an effect on the intention to purchase movie tickets through the SF Cinema application, with statistical significance at the .01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงค์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5734
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pattamawan.pann.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback