DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5707
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อยาสีฟันที่ศิลปินเกาหลีเป็นผู้นำเสนอแก่กลุ่มผู้บริโภคชาวไทยที่ชื่นชอบศิลปินเกาหลี |
Other Titles: | Factors positively influence purchase intention of toothpaste presented by Korean artists for Thai consumers who admired Korean artists |
Authors: | อรรุณี คงสกุล |
Keywords: | การรับรู้ถึงประโยชน์ใช้สอย ยาสีฟัน ศิลปินเกาหลี |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อยาสีฟันที่ศิลปินเกาหลีเป็นผู้นำเสนอแก่กลุ่มผู้บริโภคชาวไทยที่ชื่นชอบศิลปินเกาหลี ซึ่งปัจจัยเหล่านั้น ได้แก่ การรับรู้ข้อมูลข่าวสาร การเป็นตัวแทนของศิลปิน กระแสเกาหลี ราคา การส่งเสริมการขาย และการรับรู้ถึงประโยชน์ใช้สอย ด้วยแบบสอบถาม จำนวน 217 ชุด จากผู้บริโภคที่ชื่นชอบศิลปินเกาหลี ในช่วงเดือนพฤศจิกายน ถึง ธันวาคม 2566 และ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยพหุคูณ พบว่ามีเพียงปัจจัยการการรับรู้ถึงประโยชน์ใช้สอย (β = .435) ส่งผลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อยา
สีฟันที่ศิลปินเกาหลีเป็นผู้นำเสนอแก่กลุ่มผู้บริโภคชาวไทยที่ชื่นชอบศิลปินเกาหลี ซึ่งสามารถอธิบายอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อยาสีฟันที่ศิลปินเกาหลีเป็นผู้นำเสนอแก่กลุ่มผู้บริโภคชาวไทยที่ชื่นชอบศิลปินเกาหลีได้ร้อยละ 47.30 มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 This research objective was to study the factors positively influence purchase intention of toothpaste presented by Korean artists for Thai consumers who admired Korean artists. The independent factors were exposure to information, artist presenter, Korean wave, prices, promotions, and perceived usefulness. The survey questionnaire of 217 sets of consumers who admired Korean artists during November to December 2023. The data was analyzed with Multiple Regression Analysis. The study results showed that only perceived usefulness (β = .435) positively affecting purchase intention of toothpaste presented by Korean artists of the consumers. The factor was explained 47.30% of the positive influence towards purchase intention of toothpaste presented by Korean artists at the significant level of .01. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Advisor(s): | เพ็ญจิรา คันธวงศ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5707 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|