DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5703

Title: การรับรู้ประโยชน์ ความพึงพอใจต่อการใช้เทคโนโลยี กระแสสังคม ความน่าเชื่อถือของระบบบริการ และระบบสนับสนุนการใช้บริการที่ส่งผลต่อการใช้แอปพลิเคชันธนาคารอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้บริการในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perceived usefulness, satisfaction with using technology, social trends, credibility system service and system support affecting the continued use of banking applications of service users in Bangkok
Authors: พิชชญาพร เหมธร
Keywords: การรับรู้ประโยชน์
ความพึงพอใจต่อการใช้งานเทคโนโลยี
กระแสสังคม
ความน่าเชื่อถือของระบบบริการ
ระบบสนับสนุนการใช้บริการ
การสนับสนุนขององค์กร
แอปพลิเคชันธนาคาร
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาค้นคว้าการรับรู้ประโยชน์ ความพึงพอใจต่อการใช้เทคโนโลยี กระแสสังคม ความน่าเชื่อถือของระบบบริการ และระบบสนับสนุนการใช้บริการที่ส่งผลต่อการใช้แอปพลิเคชันธนาคารอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้บริการในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ใช้บริการแอปพลิเคชันธนาคารที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานครและมีการใช้งานแอปพลิเคชันธนาคารในการทำธุรกรรมทางการเงินอย่างต่อเนื่องตลอด 6 เดือนที่ผ่านมา จำนวน 318 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ซึ่งผลการศึกษา พบว่า ความพึงพอใจต่อการใช้เทคโนโลยี และระบบสนับสนุนการใช้บริการส่งผลต่อการใช้ แอปพลิเคชันธนาคารอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้บริการในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนการรับรู้ประโยชน์ กระแสสังคมและความน่าเชื่อถือของระบบบริการไม่ส่งผลต่อการใช้แอปพลิเคชันธนาคารอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้บริการในกรุงเทพมหานคร
The study was aimed primarily to identify perceived usefulness, satisfaction with using technology, social trends, credibility system service and system support affecting the continued use of banking applications of service users in Bangkok. Close-ended questionnaires were used for data collection. The samples in the study were 318 users who lived in Bangkok and had continuously used the bank applications for financial transactions over the past 6 months. Additionally, the inferential statistics used for hypothesis testing were multiple regression. The results were found that satisfaction with using technology and system support affected the continued use of banking applications of service users in Bangkok with statistical significance of .05. On the other hand, perceived usefulness, social trends and credibility system service did not affect the continued use of banking applications of service users in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5703
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pitchayaporn_hamm.pdf10.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback