DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5692

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าบริษัท แอดไวซ์ ไอที อินฟินิท จำกัด ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Factors influencing the decision to purchase products from Advice IT Infinite Company Limited in Bangkok Metropolitan Areas
Authors: ประวีณ นิติวนะกุล
Keywords: ความภักดีในตราสินค้า
ความรักในตราสินค้า
การสื่อสารแบบปาก
การตระหนักถึงสินค้า
การยอมรับเทคโนโลยี
สถานที่ตั้ง
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านความภักดีในตราสินค้า ปัจจัยด้านความรักในตราสินค้าปัจจัยด้านการสื่อสารแบบปาก ปัจจัยด้านตระหนักถึงสินค้า ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยด้านสถานที่ตั้ง ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าบริษัท แอดไวซ์ ไอที ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล การวิจัยครั้งนี้เปนการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใชการเก็บ ขอมูลดวยแบบสอบถามแบบปลายปด โดยเลือกกลุมตัวอยางเปนผูบริโภคที่เคยซื้อสินค้าจากบริษัท แอดไวซ์ ไอทีที่อยูในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 364 คน โดยใชการเก็บแบบสอบถาม สถิติที่ใชในการวิเคราะหขอมูล ไดแก คาความถี่ คารอยละ คาเฉลี่ย สวนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะหการถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) และวิเคราะหขอมูลดวยโปรแกรมประมวลผลทางสถิติสําเร็จรูป ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนมากเป็นเพศชาย อายุ 20 - 25 ปี การศึกษาปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา และมีรายได้เฉลี่ย(ต่อเดือน) 10,001 - 20,000 บาท โดยปัจจัยคุณภาพการให้บริการด้านความภักดีในตราสินค้า ด้านความรักในตราสินค้า ด้านการสื่อสารแบบปาก ด้านตระหนักถึงสินค้า ด้านการยอมรับเทคโนโลยี และด้านสถานที่ตั้ง ภาพรวมอยู่ในระดับมาก และด้านสถานที่ตั้ง มีคะแนนเฉลี่ยสูงที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบวาปัจจัยคุณภาพการให้บริการทั้ง 6 ด้าน ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าบริษัท แอดไวซ์ ไอที อินฟินิท จำกัด ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study factors related to Brand loyalty, Brand Love, Word of Mouth, awareness of the product, acceptance of technology, and location factors influencing the purchasing decisions of consumers of Advice IT company in Bangkok Metropolitan areas. The research adopts a quantitative approach, utilizing a closed-ended questionnaire to collect data from a sample group of 364 consumers who have previously purchased products from Advice IT company in Bangkok Metropolitan areas. Statistical methods for data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The research also utilizes statistical software for data processing and analysis. The research findings that the majority of respondents are male, aged 20-25 years, holding a bachelor's degree and working as students. Their average monthly income between 10,001 to 20,000 Baht. Overall the factors related to service quality, brand loyalty, oral communication, awareness of the product, acceptance of technology, and location are at a high level. Among these factors, the location factor received the highest average score. The results of the hypothesis testing reveal that all six aspects of service quality significantly influence the purchasing decisions of consumers for Advice IT Infiniti Limited in the Bangkok metropolitan area, with a statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ธนกฤต วงศ์มหาเศรษฐ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5692
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
praveen_niti.pdf9.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback