DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5679

Title: อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของผู้บริโภคแบรนด์ EP
Other Titles: The influence of famous people affects the clothing purchasing decision behavior of EP brand consumers
Authors: ญาดา ทวีศักดิ์
Keywords: อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียง
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของผู้บริโภคแบรนด์ EP มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของผู้บริโภคแบรนด์ EP การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ (Survey Research) โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้บริโภคเพศหญิง จำนวน 395 คน เก็บรวบรวมข้อมูลโดย ใช้แบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมประมวลผลทางสถิติสำเร็จรูป ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างหญิง มีอายุอยู่ในช่วง 18-25 ปี การศึกษาของกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่จบปริญญาตรี มีสถานภาพโสดมากที่สุด รายได้อยู่ที่ 15,001-25,000 บาท โดยส่วนใหญ่ประกอบอาชีพรับราชการ/รัฐวิสาหกิจ พฤติกรรมการเลือกซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ EP ของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างในส่วนใหญ่มีจำนวนที่ใช้บริการปานกลาง กลุ่มตัวอย่างในส่วนใหญ่มีเหตุผลที่ทำให้ท่านที่เลือกซื้อเสื้อผ้าแบรนด์อีพี (EP) ตราสินค้า กลุ่มตัวอย่างในส่วนใหญ่มีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อต่อครั้ง 501-1,000 บาท กลุ่มตัวอย่างในส่วนใหญ่ปัญหาที่เคยประสบในการใช้บริการแบรนด์อีพี (EP) ราคาไม่เหมาะสมกับคุณภาพสินค้า กลุ่มตัวอย่างในส่วนใหญ่ใช้บริการแบรนด์อีพี (EP) ในรูปแบบ Offline ผลวิจัยพบว่า อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงทั้ง 5 ด้าน มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของผู้บริโภคแบรนด์ EP โดยความดึงดูดใจ ความไว้วางใจ ความชำนาญเชี่ยวชาญ ความเคารพ ความเหมือนกับกลุ่มเป้าหมาย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ด้านความเหมาะสมของราคา ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านบริการของพนักงาน ด้านการสื่อสารผ่านโซเชียลส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของผู้บริโภคแบรนด์ EP ทั้ง 4 ด้าน มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของผู้บริโภคแบรนด์ EP โดยด้านความเหมาะสมของราคา ด้านการส่งเสริมการขาย บริการของพนักงาน ด้านการสื่อสารผ่านโซเชียล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
A research study on the influence of famous people affects the clothing purchasing behavior of EP brand consumers. The objective is to study the influence of famous people affecting the clothing purchasing decision behavior of EP brand consumers. This research is an exploratory research. (Survey Research) by selecting a sample group of 395 female consumers. Data were collected using an online questionnaire. Statistics used in data analysis include frequency, percentage, mean, and standard deviation. and multiple regression analysis (Multiple Regression Analysis) and analyzed the data with a ready-made statistical processing program. The results found that the female sample Their ages range from 18-25 years. Most of the sample's education has a bachelor's degree. Have the most single status Income is at 15,001-25,000 baht, with most working in government service/state enterprises Behavior of consumers in choosing to buy clothes from the EP brand. Most of the sample groups have a moderate number of people using the service. Most of the sample groups have reasons that make people who choose to buy EP brand clothes. The majority of the sample groups have a value. Average spending per purchase is 501-1,000 baht. Most of the sample groups have problems that they have experienced in using EP brand services: the price is not appropriate for the quality of the product. The majority of the sample group used EP brand services in an offline format. The results found that the influence of famous people in all 5 areas was related to the EP brand consumer's decision to purchase clothes by attractiveness, trustworthiness, and trustworthiness. Trust, expertise, respect, similarity with the target audience. Statistically significant at the .05 level regarding the appropriateness of the price. Sales promotion Employee service Social communication affects the decision to buy clothes of consumers of the EP brand. All 4 aspects are related to the decision to buy clothes of consumers of the EP brand by the appropriateness of price. Sales promotion Employee service Communication via social media Statistically significant at the .05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ธนกฤต วงศ์มหาเศรษฐ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5679
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yada_tawe.pdf7.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback