DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5634

Title: การศึกษาประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดของคอนเทนต์บน Facebook Ads Manager เพื่อสร้างการรับรู้ (Awareness) และการมีส่วนร่วม (Engagement) บนแพลตฟอร์ม Facebook กรณีศึกษาผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมทานแบรนด์ T
Authors: เอมิตา ลารังสิต
Keywords: ประสิทธิผล
การรับรู้แบรนด์
ประเภทเนื้อหา
Issue Date: 2024
Abstract: การวิจัยเรื่อง “การศึกษาประสิทธิผลการสื่อสารทางการตลาดของคอนเทนต์บน Facebook Ads Manager เพื่อสร้างการรับรู้ (Awareness) และการมีส่วนร่วม (Engagement) บนแพลตฟอร์ม Facebook กรณศี กึ ษาผลติ ภณั ฑอ์ าหารแชแ่ ขง็ พรอ้ มทานแบรนด ์ T” มีวัตถุประสงค์ในการศึกษาเพื่อ 1) เพื่อศึกษาประสิทธิผลของโฆษณาเนื้อประเภทให้ความรู้และโน้ม น้าวใจ เนื้อหาประเภทใดสร้างการรับรู้และการมีส่วนร่วม สำหรับผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งบน แพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก 2) เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลของประเภทเนื้อหาที่โฆษณาแตกต่างกันของผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก โดยดำเนินการวิจัยเชิงทดลอง (ExperimentalResearch) เพื่อวัดประสิทธิผลของคอนเทนต์บน Facebook Ads Manager เพื่อเพิ่มยอด Engagement บนแพลตฟอร์ม Facebook กรณศีกษาผลิต ภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมทานแบรนด์ T จากการทดลองสร้างเนื้อหาโฆษณาทั้งหมด 2 ประเภท ได้แก่ เนื้อหาประเภทให้ความรู้(Education Content) และเนื้อหาประเภทโน้มน้าวใจ (Convince Content) ประเภทละ 2 คอนเทนต์ รวมทั้งหมด 4 คอนเทนต์ โดยทำการทดลองกับกลุ่มเป้าหมายทั้งหมด 2 กลุ่มเป้าหมาย ได้แก่ผู้บริโภคทั่วไป และผู้ประกอบการร้านอาหาร และเมื่อหลังจากดำเนินการทดลองเผยแพร่เนื้อหาโฆษณาเสร็จสิ้นได้นำประสิทธิผลมาเปรียบเทียบ ผลการศึกษาวิจัยพบว่า ธุรกิจอาหารแช่แข็งบน แพลตฟอร์ม Facebook หากต้องการสร้างการรับรู้กับกลุ่มผู้บริโภคทั่วไป แบรนด์ควรมุ่งเน้นเนื้อหาประเภทโน้มน้าวใจ เพราะสร้างยอดการมองเห็นได้มีประสิทธิภาพที่สุด หรือ หากต้องการสร้างการรับรู้กับกลุ่มผู้ประกอบการ แบรนด์ควรมุ่งเน้นเนื้อหาประเภทให้ความรู้ แต่ถ้าหากมีวัตถุประสงค์สร้าง การมีส่วนร่วมในกลุ่มผู้บริโภคทั่วไปและกลุ่มผู้ประกอบการ มีความสนใจในเนื้อหาประเภทให้ความรู้ที่ทำให้กลุ่มเป้าหมายเข้ามามีปฏิสัมพันธ์กับแบรนด์มากที่สุด
The significant objectives of the research, the study of measuring marketing effectiveness on Facebook advertising manager content’ case study which contain with awareness and engagement of Brand T’s ready-to-eat frozen food products, are followed; 1) To study the informative and persuasive advertising effectiveness which substances are more acknowledged and participate with the ready-to-eat frozen food products on Facebook platform. 2) To compare the different advertisement’s various effectiveness of the ready-to-eat frozen food products on Facebook platform.The selected process is experimental research for measuring the advertising effectiveness on Facebook platform. The Facebook advertising manager was conducted as increasing engagement of Brand T’s ready-to-eat frozen food products. According to an advertising experiment, there are two types of content which are informative advertising and persuasive advertising. Each two advertising consist of two different contents. So, there are four contents that will be used as experimental research. The main target groups are general customers and restaurant operators. After operating the advertisement, all the results would be considered and compared to the effectiveness. Consequently, it is clear to see that if the ready-to eat frozen food company on Facebook platform prefer rising of engagement of general customer, the company should pay attention to persuasive advertising. Whereas the company provides more importance to restaurant operators, the company should select informative advertising as a main advertisement.
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5634
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
amita.laru.pdf2.92 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback