DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5616

Title: แผนธุรกิจกางเกงยีนส์แบรนด์ Jayriny Official
Other Titles: Business plan for jeans brand Jayriny Official
Authors: จิรนุช ชิดปราง
Keywords: แฟชั่น
แฟชั่นตามกระแส
กางเกงยีนส์
กางเกงผู้หญิง
Fashion
Fast Fashion
Jeans (Denim)
Women's Pants
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ในปัจจุบันอุตสาหกรรมเสื้อผ้ามีการเติบโตอย่างต่อเนื่องรวมไปถึงตลาดกางเกงยีนส์ที่ได้รับความนิยมมาอย่างยาวนาน แต่ตลาดในประเทศไทย โดยเฉพาะกางเกงยีนส์ผู้หญิง ที่เน้นขนาดและรูปทรงส่วนใหญ่เป็นขนาดของมาตรฐานผู้หญิงไทยเฉลี่ย 157 เซนติเมตร แต่ไม่มีขนาดและรูปทรงสำหรับ“ผู้หญิงที่มีสัดส่วนความสูงเป็นพิเศษ” การจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจพฤติกรรมของกลุ่มผู้ลูกค้าผู้หญิงไทยในการเลือกใช้ผลิตภัณฑ์กางเกงยีนส์ การสำรวจช่องทางการเข้าถึงผู้บริโภคผ่านสื่อ Social Media บนธุรกิจ E-commerce และศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ที่มีความเป็นไปได้กับแบรนด์กางเกงยีนส์ Jayriny ซึ่งเป็นกางเกงยีนส์สำหรับ “ผู้หญิงที่มีสัดส่วนความสูงเป็นพิเศษ” จากการทำการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ผ่านการเก็บข้อมูลจากแบบสอบถามอิเล็กทรอนิกส์ (Online Questionnaire) จำนวน 120 คน เพื่อนำข้อมูลต่าง ๆ มาใช้ในการวิเคราะห์พฤติกรรมผู้บริโภค การวางกลยุทธ์ต่าง ๆ และระบุกลุ่มเป้าหมายของธุรกิจได้อย่างชัดเจนมากขึ้น จากการวิเคราะห์พฤติกรรมการซื้อกางเกงยีนส์ของผู้บริโภค พบว่า ผู้หญิงไทยช่วงอายุ 20-25 ปี มีความต้องการซื้อสินค้ากางเกงยีนส์ที่ไม่สูงมาก คือราคาต่ำกว่า 1,000 บาท นิยมสั่งซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ในหลากหลายช่องทาง และพบปัญหากับเสื้อผ้าที่ไม่ตรงตามสรีระของตนเอง การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีการใช้ในข้อมูลมาวิเคราะห์นำมาสู่กลยุทธ์ การบริการตัดขากางเกงและการปรับขนาดเอวของกางเกงยีนส์เป็นการสร้างจุดเด่นให้แตกต่างจากกางเกงยีนส์ในท้องตลาด ซึ่งเป็นสิ่งที่ผู้วิจัยต้องการเมื่อทำการซื้อกางเกงยีนส์ จากการพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนในธุรกิจนี้ พบว่า อัตราการเติบโตของธุรกิจอยู่ที่ร้อยละ 2.50 และมีระยะเวลาคืนทุนภายใน 2 ปี
Nowadays, clothing industry continues to grow including the popularity in jeans that has been a hit in the industry for a long period of time. Especially, the jeans for women in Thailand that the companies produce only the standard length of jeans based on the average height of Thai female individuals of 157 centimeters. However, there are no jeans for people who are taller than the average. The purposes of this business are to observe women’s jean shopping behavior through the platforms of social media and study the factors that affect the possible target customers’ decision of this jeans brand, Jayriny which is a brand that focuses on the women that don’t fit within the standard height of Thai women, via the quantitative research by online surveys of 120 people to collect data for analyzing the behavior, marketing techniques, and distinguish the target group of people. Interestingly, the findings reveal that Thai women with an age between 20-25 years old tend to have a desirable price of less than 1,000 baht per pair, usually order online, and face a problem of not fitting into those jeans. The business plan using these collected data to plan out the marketing tactics is to have a service of adjusting the length of the jean and the width of the jean’s waist distinguish from the other brands in the market. From the consideration of the probable investment into this business, the growth rate of the business is at 2.50 percent and has a payback period within two years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ลักษวรรณ พิมพ์สวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5616
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Jiranuch_chid.pdf10.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback