DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5601

Title: แผนธุรกิจมาส์กสติ๊ก
Other Titles: Business plan for mask stick brands HARIN
Authors: กิติยาพร บุญรอด
Keywords: มาส์ก
มาส์กแบบสติ๊ก
ผลิตภัณฑ์ดูแลผิว
การดูแลผิวหน้า
แผนธุรกิจ
Mask
Sticker Mask
Skincare
Facial Care
Business Plan
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจมาส์กสติ๊กนี้ เริ่มต้นจากพฤติกรรมของตัวผู้ทำวิจัยและกลุ่มเพื่อนที่มีปัญหาผิวหน้า และไม่ชอบความยุ่งยากในการใช้ผลิตภัณฑ์กลุ่มเฟเชียลแคร์ที่มีความวุ่นวายหลายขั้นตอน จึงสนใจที่อยากจะทำผลิตภัณฑ์เฟเชียลแคร์ ที่สามารถช่วยแก้ปัญหาผิวหน้า ลดความความวุ่นวาย ในการใช้ผลิตภัณฑ์เฟเชียลแคร์และสอดคล้องกับพฤติกรรมของผู้บริโภคในปัจจุบัน ผู้วิจัยเห็นโอกาสการทำธุรกิจ ผลิตภัณฑ์มาส์กสติ๊ก แบรนด์ “HARIN” เพื่อให้เข้ากับพฤติกรรมของผู้บริโภคในปัจจุบัน ผู้บริโภคที่มีพฤติกรรมชอบความสะดวกสบาย และมีปัญหาผิวหน้า โดยตั้งราคาขายไว้ 490 บาท และขายเพียงแค่ช่องทางออนไลน์เท่านั้น กลุ่มเป้าหมายของมาส์ก แบบสติ๊ก แบรนด์ “HARIN” มี 2 กลุ่ม คือ ผู้หญิง ที่มีอายุระหว่าง 20–24 ปี มีรายได้เฉลี่ย 10,001–30,000 บาทต่อเดือน ที่มีปัญหาผิวหน้า คือ มีสิว มีริ้วรอย มีจุดต่างดำ รอยแดงจากสิว หน้าเป็นขุย หน้าไม่กระจ่างใส และเคยใช้ผลิตภัณฑ์มาส์กอยู่แล้ว แต่พบปัญหาในการใช้ผลิตภัณฑ์มาส์กแบบ เดิม ๆ ซึ่งลูกค้ากลุ่มเป้าหมายนี้ให้ความสำคัญกับการดูแลตัวเอง มีพฤติกรรมซื้อของตามรีวิวของ อินฟลูเอนเซอร์ ให้ความสนใจกับรูปแบบของผลิตภัณฑ์ และคุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ควบคู่ไปด้วย และผู้หญิงที่มีอายุระหว่าง 25–30 ปี มีรายได้เฉลี่ย 10,001–30,000 บาท ที่ปัญหาผิวหน้า คือ มีสิว มีริ้วรอย มีจุดต่างดำ รอยแดงจากสิว หน้าเป็นขุย หน้าไม่กระจ่างใส ซึ่งกลุ่มเป้าหมายกลุ่มนี้ จะให้ความสำคัญกับเรื่องส่วนผสมและคุณสมบัติของผลิตภัณฑ์มากที่สุด และเคยใช้ผลิตภัณฑ์มาส์กอยู่แล้ว แต่พบปัญหาในการใช้ผลิตภัณฑ์มาส์กแบบเดิม ๆ แผนธุรกิจนี้ มีงบประมาณการลงทุนอยู่ที่ 1,000,000 บาท มีมูลค่าปัจจุบันอยู่ที่ 8,890,996.44 อัตราผลตอบแทนภายในเท่ากับ 210% ระยะเวลาคืนทุนคือ 1 ปี 5 เดือน
This sticker mask business plan originated from the behaviors of the researcher and a group of friends who faced facial skin problems and disliked the complexity of using multifunctional skincare products with numerous steps. The interest arose in creating a facial care product that caters to the needs of the researcher and aligns with current consumer behaviors. The researcher identified an opportunity to establish the "HARIN" brand for sticker masks to meet the demands of consumers who prefer convenience and experience facial skin issues. Priced at 490 Baht, the product is exclusively distributed online. The target audience for "HARIN" sticker masks consists of two groups: 1) Females aged 20-24 with an average monthly income of 10,001-30,000 Baht, facing issues such as acne, wrinkles, dark spots, red acne marks, dull skin, and dissatisfaction with traditional mask products. This group values self-care, relies on influencer reviews, pays attention to product aesthetics, and emphasizes product features. 2) Females aged 25-30 with an average monthly income of 10,001-30,000 Baht, experiencing similar skin issues as the first group. This segment places the highest importance on ingredient quality and product features. They have previous experience using mask products but encountered issues with traditional ones. The estimated investment for this business plan is 1,000,000 Baht, with a current valuation of 8,890,996.44 Baht. The projected return on investment is 210%, with a payback period of 1 year and 5 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก
ครีมถนอมผิว
HARIN (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5601
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kitiyaporn_boon.pdf6.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback