DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5592

Title: แผนธุรกิจ The Rancher Café & Bakery
Other Titles: Business plan for the Rancher Café & Bakery
Authors: จิดาภา จารุทรรศน์พิมล
Keywords: ร้านกาแฟ
คาเฟ่
แผนธุรกิจ
Coffee Shop
Cafe
Business Plan
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ในภาวะสถานการณ์ปัจจุบันวิถีชีวิตของผู้บริโภคในประเทศไทยเต็มไปด้วยความเร่งรีบและเคร่งเครียด จึงทำให้ผู้บริโภคส่วนใหญ่มักจะหาเวลาและสถานที่ในการผ่อนคลาย ซึ่งคาเฟ่สวนสัตว์ก็เปรียบเสมือนสถานที่พิเศษ ที่ผู้บริโภคมักจะตัดสินใจใช้บริการในช่วงเวลาที่พิเศษกับครอบครัว และเป็นสถานที่นัดพบปะกับเพื่อนฝูง นอกจากนี้เนื่องด้วยในปัจจุบันผู้บริโภคหันให้ความสนใจกับธรรมชาติและคาเฟ่แปลกใหม่ที่สามารถเยียวยาจิตใจได้กันมากขึ้น ดังนั้นแผนธุรกิจ The Rancher Café & Bakery จึงเกิดขึ้น เพื่อเป็นสถานที่ที่ผู้บริโภคสามารถพักผ่อน และนำเสนออาหาร เครื่องดื่มแปลกใหม่ตามเทรนด์ ที่สร้างสรรค์ด้วยคุณภาพและปลอดภัย ในด้านกลยุทธ์ทางการตลาด ทางร้านมุ่งเน้นไปที่กลุ่มลูกค้าวัยรุ่น และวัยทำงานที่อาศัยอยู่ระแวกเดียวกันกับร้าน และลูกค้าที่สัญจรไปมา โดยมีรายได้เฉลี่ยตั้งแต่ระดับปานกลางขึ้นไปที่ชื่นชอบกาแฟ เบเกอรี่ ถ่ายรูปธรรมชาติ และรักสัตว์ โดยทางร้านมีการตั้งราคาที่เหมาะสมสำหรับผู้มาใช้บริการและสามารถที่จะเข้าถึงได้ง่าย และเลือกตั้งอยู่ในบริเวณ จ. สระบุรี ซึ่งเป็นจังหวัดที่ผู้คนสัญจรผ่านไปมาเสมอ และการเดินทางมาที่ร้านอย่างสะดวกสบายและง่ายดาย นอกจากนี้ทางร้านยังได้ให้ความสำคัญเกี่ยวกับส่งเสริมด้านการตลาด เพื่อดึงดูดลูกค้าให้มองเห็น และสนใจอยากที่จะเข้ามาเลือกใช้บริการมากขึ้น โดยการทำการตลาดผ่านช่องทางสื่อออนไลน์ตามแอปพลิเคชันต่าง ๆ เนื่องจากเทคโนโลยีเหล่านี้สามารถเข้าถึงผู้บริโภคได้อย่างรวดเร็ว ในด้านของกลยุทธ์ในการดำเนินงาน ทางร้านมุ่งเน้นให้ลูกค้าได้รับสินค้าอย่างรวดเร็ว และสะดวกสบายเป็นกันเอง นอกจากนี้ทางร้านยังคำนึงถึงคุณภาพของตัวสินค้าและการให้บริการด้วยความจริงใจอย่างมีประสิทธิภาพ เพื่อให้ผู้บริโภคประทับใจที่สุด จากการวิเคราะห์แผนการเงินในอนาคต 5 ปี พบว่าธุรกิจ The Rancher Café & Bakery จะสามารถคืนทุนได้ภายในปีที่ 3 IRR 80.42% NPV 14,393,637.59 โดยปัจจัยสำคัญที่ส่งผลต่อการดำเนินธุรกิจมากที่สุด ได้แก่ ยอดขาย ดังนั้นทางร้านมีนโยบายที่จะทำให้ยอดขายเพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่องในทุก ๆ ปี ในการประเมินแผนธุรกิจทางร้านได้กำหนดแผนฉุกเฉินไว้สำหรับสถานการณ์ฉุกเฉินไว้รองรับ ซึ่งจะเป็นส่วนช่วยให้ธุรกิจนั้นสามารถดำเนินการต่อไปได้โดยไม่ติดขัด
In the current situation, the lifestyles of consumers in Thailand are full of hustle and stress. As a result, most consumers tend to find time and place to relax. And zoo cafes are another option that consumers often decide to use for recreation. And it is a place where you can meet and socialize with friends. In addition, because nowadays consumers are turning more attention to nature and exotic cafes that can soothe the mind, therefore, The Rancher Café & Bakery business plan was born to be a place where consumers can relax and presenting food New and trendy beverages created with quality and safety. In marketing strategy, the shop focuses on teenagers and working people who live or work in the same area as the shop. and customers traveling around with an income level from middle to higher People who like coffee, bakery, photography, nature, and animals. The shop will set prices that consumers can access. And the election is in the area of Saraburi Province, which is a province where people always pass by. including comfortable travel in addition, the store places importance on marketing promotions to attract customers to try the service. By marketing through online channels because nowadays it can reach the consumer group quickly. In terms of operational strategy, the store focuses on allowing customers to receive products quickly. and comfortable and friendly in addition, the store also considers the quality of products and efficient service. in order to provide maximum satisfaction to consumers. From the analysis of the 5-year future financial plan, it was found that The Rancher Café & Bakery business will be able to pay back its investment within the 3rd year, IRR 80.42% NPV 14,393,637.59. The factor that affects business operations the most is sales. Therefore, the store has a policy to make sales increase continuously every year. In evaluating the store's business plan, the store has set up an emergency plan to accommodate emergency situations. This will help the business to continue operating according to the set goals.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านกาแฟ -- การตลาด
The Rancher Café & Bakery
การสื่อสารทางการตลาด
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์
ความพอใจของผู้บริโภค
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): กัณณพนต์ โลห์เพชรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5592
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jidapa_jaru.pdf6.22 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback