DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5591

Title: แผนธุรกิจร้านสะดวกดูแลสัตว์เลี้ยง 24 ชั่วโมง
Other Titles: Business plan for pet bathing time
Authors: หยาง หลินเยว่
Keywords: ร้านดูแลสัตว์เลี้ยง
สปาสัตว์
แผนธุรกิจ
Pet Care Shop
Animal Spa
Business Plan
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ผู้บริหารของ PET BATHING TIME มีวัตถุประสงค์ในระยะสั้น 1-2 ปี ที่แสดงถึงความมุ่งมั่นในการทำให้ PET BATHING TIME เป็นแบรนด์ที่ได้รับความเลือกใช้มากที่สุดในชุมชนคอนโดมิเนียม ที่เป็นเป้าหมาย โดยเน้นผู้เลี้ยงสัตว์ที่อยู่ในระยะ 10 กิโลเมตร และมุ่งหวังให้มีผู้ติดตามบน Facebook ไม่น้อยกว่า 1,500 คน มีเพื่อนใน PET BATHING TIME LINE Official Account ไม่น้อยกว่า 600 คน และรายได้ไม่ต่ำกว่า 2 ล้านบาท ในปีแรก ในระยะกลาง 3-5 ปี มีเป้าหมายรายได้ไม่ต่ำกว่า 5.5 ล้านบาททั้งสองสาขาในปีที่ 3 มีคนติดตามบน Facebook อย่างน้อย 5,000 คน และเพื่อนใน PET BATHING TIME LINE Official Account ไม่น้อยกว่า 2,000 คน ในปีที่ 4 และมีเป้าหมายขยายพื้นที่การให้บริการ โดยเริ่มเปิดสาขาที่ 3 ในปีที่ 4 ในกรุงเทพมหานคร ในทางตลาดและวิจัยตลาด ผู้บริหารมีแผนการตลาดที่ให้ความสำคัญในการศึกษาตลาดและการวางแผนการตลาด เพื่อเข้าใจความต้องการของลูกค้าและวางแผนกลยุทธ์การตลาดที่มีประสิทธิภาพในแผน Operation มีเป้าหมายเริ่มเตรียมเปิดสาขาที่ 2 ในเดือนสิงหาคมของปี 2027 และเตรียมเปิดสาขาที่ 3 ในปีที่ 4 และ Food Shop ที่ 4 ในปีที่ 5 นอกจากนี้ ยังมีการใช้เทคโนโลยีเพื่อเพิ่มความสะดวกในการดูแลสัตว์และบริการอื่น ๆ เช่น Spa และรับฝากดูแล มีแผนจะลงทุน 2,600,000 บาท ตามแผนธุรกิจสามารถได้เห็นว่า มีผลตอบแทนที่ดี มีระยะเวลาได้คืนทุนประมาณ 1 ปี 4 เดือน ROI 72.7% IRR 245.95% และ NPV 10,849,866 บาท ซึ่งแสดงให้เห็นถึงความยั่งยืนและสมการความสำเร็จในการลงทุนทางธุรกิจของ PET BATHING TIME
The management of Pet Bathing Time has short-term goals (1-2 years) reflecting a commitment to making PET BATHING TIME the most preferred brand in condominium communities, focusing on pet owners within a 10-kilometer radius. Targets include gaining a following of at least 1,500 on Facebook, having at least 600 friends on the PET BATHING TIME LINE Official Account, and achieving a minimum income of 2 million Baht in the first year. In the medium term (3-5 years), the goal is to reach a combined income of no less than 5.5 million Baht for both branches in the third year. Targets include reaching 5,000 Facebook followers, 2,000 PET BATHING TIME LINE Official account friends in the fourth year and expanding service areas by opening the third branch in the fourth year and the fourth Food Shop branch in the fifth year in Bangkok. In terms of market research and marketing plans, the management has prioritized studying the market and developing effective marketing strategies to understand customer needs. In the operations plan, there is a goal to start preparing for the opening of the second branch in August 2027, the third branch in the fourth year, and Food Shop branch number four in the fifth year. Additionally, technology is utilized to enhance pet care services and other offerings such as spa services and pet care services. Regarding the financial plan, the 2,600,000 Baht investment has shown promising returns, with an estimated payback period of around 1 year and 4 months, an ROI of 72.7%, IRR of 245.95%, and NPV of 10,849,866 Baht, demonstrating the sustainability and success of PET BATHING TIME's business investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5591
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yang_liny.pdf11.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback