DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5586

Title: แผนธุรกิจฟิตเนส Life & Mind
Other Titles: Business plan for Life & Mind Fitness
Authors: กิตติพศ เกษมทรัพย์
Keywords: ธุรกิจให้บริการสถานที่ออกกำลังกาย
การออกกำลังกาย
ฟิตเนส
Fitness Center Service Business
Fitness
Exercise
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จากการพัฒนาการใช้ชีวิตในปัจจุบัน ผู้คนให้ความสำคัญกับการออกกำลังกายมากขึ้นจนเป็นเทรนการออกกำลังกาย ทำให้ธุรกิจฟิตเรามีแนวโน้มเติบโตขึ้นไปทุกวัน อย่างไรก็ตามเรายังพบปัญหาสำหรับคนที่อยากออกกำลังกายแต่ไม่รู้ว่าจะเริ่มยังไง จึงเกิดแนวคิดธุรกิจ Fitness Life & Mind ขึ้นมา กลุ่มลูกค้าเป้าหมายหลักเป็นวัยที่อายุตั้งแต่ 25 ปีไปจนถึง 60 ปี มีรายได้ปานกลางถึงขั้นสูง จากการทำวิจัยตลาดเพื่อการศึกษาปัญหาที่แท้จริงและพฤติกรรมของผู้บริโภค ทำให้สามารถประมาณการขนาดของตลาดได้และยังออกแบบผลิตภัณฑ์ที่ตอบโจทย์และความคาดหวังของผู้บริโภค ด้วยการส่งมอบคุณค่าการบริการและข้อมูลต่าง ๆ เกี่ยวกับการออกกำลังกาย ความคุ้มค่าราคาและความปลอดภัย ด้านกลยุทธ์การตลาดมีช่องทางทางออนไลน์และออฟไลน์ในการซื้อผลิตภัณฑ์ เพื่อให้เช้าถึงได้ตรงลูกค้ากลุ่มเป้าหมาย แผนการดำเนินงานในช่วงก่อนเปิดบริการนั้นได้เตรียมเงินสำหรับลงทุน 7,500,000 บาท โดยเป็นส่วนของเจ้าของ จำนวน 4,000,000 บาท และใช้สินเชื่อกู้ยืมจากธนาคาร 3,500,000 บาท และส่วนแผนการดำเนินงานหลังการเปิดบริการ และได้วางแผนขยายสาขาในพื้นที่กรุงเทพมหานครแล้วขยายพื้นที่ให้ครอบคลุมกรุงเทพมหานคร ในแต่ละปีโครงการซึ่งโครงการนี้สามารถคืนทุนได้ภายใน 4 ปี
From the development of today's lifestyle People are paying more attention to exercise and it has become a fitness trend. This makes our fitness business likely to grow every day. However, we still encounter problems for people who want to exercise but don't know how to start. Thus, the Fitness business concept was born. Life & Mind comes up the main target customer group is from 25 years old to 60 years old. Have middle to high income. From doing market research to studying real problems and consumer behavior. This makes it possible to estimate the size of the market and also design products that meet the needs and expectations of consumers. Delivering service value and various information about exercise. Value for money and safety In terms of marketing strategy, there are online and offline channels for purchasing products. In order to reach the right target customers The operational plan before opening the service has prepared money for investment of 7,500,000 baht, of which 4,000,000 baht is owner's equity and 3,500,000 baht from bank loans, and the operational plan after opening the service and has planned to expand branches in the Bangkok area and expand the area to cover Bangkok Each project year, this project can pay back its investment within 4 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การออกกำลังกาย
การออกกำลังกาย -- เครื่องมือและอุปกรณ์
ความพอใจของผู้ใช้บริการ
สถานบริการสุขภาพ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5586
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kittipot_kase.pdf8.53 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback