DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5576

Title: การเปรียบเทียบประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมและสร้างการรับรู้ ผ่านกูเกิล (Google Ads) กรณีศึกษา ร้านขายถัง หจก. ช.โชควิวัฒน์
Other Titles: The Effectiveness of Google Search Ads: The Case Study of Bucket Shop Chokwiwat Part., Ltd.
Authors: กัญญาณัฐ โนราช
Keywords: Google Search
Generic Keyword
Issue Date: 2566
Abstract: งานวิจัยเรื่อง การเปรียบเทียบประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่มีผลต่อการมี ส่วนร่วมและสร้างการรับรู้ผ่านกูเกิล (Google Ads) กรณีศึกษา ร้านขายถัง หจก. ช.โชควิวัฒน์ ซึ่งผู้วิจัยทำการทดสอบด้วยการยิงโฆษณาผ่าน Google Ads มีวัตถุประสงค์ในการศึกษาดังนี้ 1) เพื่อสร้าง Awareness โดยทำการทดสอบในกลุ่ม Keyword ประเภท Pain Point Keyword, Generic Keyword และ Product Keyword วัดผลจากการแสดงผลของโฆษณา (Impression) จำนวนคลิก (Click) 2) เพื่อศึกษาการใช้รูปแบบของประเภทของคีย์เวิร์ดที่มีผลต่อกลุ่มเป้าหมายเพื่อดูแนวโน้มของรูปแบบคีย์เวิร์ดที่มีประสิทธิผลต่อการมีส่วนร่วม และสร้างการรับรู้ต่อผู้บริโภคมากที่สุด เพื่อช่วยในการวางแผนทางการตลาดออนไลน์ให้มีธุรกิจมีประสิทธิภาพ ผลวิจัยพบว่า การใช้แพลตฟอร์ม Google Ads ในการทดสอบในครั้งนี้สามารถเพิ่ม การเข้าถึงเว็บไซต์ได้มากขึ้น โดยกลุ่มคีย์เวิร์ดประเภท Generic Keyword เป็นคีย์เวิร์ดในหมวดหมู่สินค้าประเภทถังที่มีผู้ค้นหาจำนวนการมองเห็นและจำนวนคลิกมากกว่ากลุ่มคำอื่นมีปริมาณการค้นหาและเห็นโฆษณาสูงเมื่อเทียบกับอีก 2 กลุ่มในงานวิจัย แสดงให้เห็นว่า ถัง และ ถัง 1000 ลิตร ราคา เป็นกลุ่มคีย์เวิร์ดที่ตรงกับกลุ่มเป้าหมายมากที่สุดในธุรกิจร้านขายถัง หจก. ช.โชควิวัฒน์ และคีย์เวิร์ดคำว่า ราคา ถัง, ถัง IBC, ถัง 1000 ลิตร ราคา, ใส่ น้ำ มีปริมาณการคลิกมากกว่าคีย์เวิร์ดอื่น ๆ ทำให้พิจารณาได้ว่าในการซื้อคีย์เวิร์ดครั้งต่อไปในอนาคตต้องทราบถึงคีย์เวิร์ดที่เหมาะสมกับธุรกิจมากที่สุด เพื่อให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายเป็นการสร้างโอกาสให้กับธุรกิจได้เป็นอย่างมาก คําสําคัญ: Google Search, Pain Point Keyword, Generic Keyword, Product Keyword
Research on the Effectiveness of advertisements on Google Search (Google Search Ads), the Case Study of Bucket Shop Chokwiwat Part., Ltd. which the researcher tested by advertising through Google Ads. The following are the study's objectives: 1) Raise awareness by testing three types of keywords: pain point keywords, general keywords, and product keywords. 2) To investigate the influence of various keyword types on the target audience, discover patterns in effective keyword utilization, and increase consumer awareness. The study conducted experimental-based research by collecting data on ad impressions and clicks. This was done to aid in the development of effective online marketing strategies. According to the research findings, using the Google Ads platform resulted in a considerable rise in website traffic. Among the three keyword groups, Generic Keywords relating to drum products received the most impressions and clicks. Keywords like "bucket" and "1000 liter bucket price" were the most relevant to the Bucket Shop Chokwiwat Part., Ltd. target audience. Furthermore, bucket price, IBC bucket, 1000 liter bucket price, and put water garnered more clicks than other keywords. As a result, future keyword purchases must prioritize the most appropriate terms in order to efficiently reach the target audience and provide various business chances. Keywords: Google Search, Pain Point Keyword, Generic Keyword, Product Keyword
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาสาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การจัดการตลาด
การสื่อสารทางการตลาด
ร้านขายถัง หจก. ช.โชควิวัฒน์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การวางแผนธุรกิจ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอํานวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5576
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kanyanat_nora.pdf7.6 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback