DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5562
|
Title: | การศึกษาประสิทธิผลการสื่อสารทางการตลาดดิจิทัล ที่ส่งเสริมการขายเครื่องดื่มผสมนมแพลนต์ เบส ( Plant-based Milk ) กรณีศึกษาร้านกาแฟ Mitr Roast x Brewsters |
Other Titles: | The effectiveness of digital marketing communications promoting the sale of drinks blended with plant-based milk (Plant-based Milk), a case study of Mitr Roast x Brewsters coffee business. |
Authors: | นิธิศ น้อยนารถ |
Keywords: | ประสิทธิผล แคมเปญโฆษณาบนแพลตฟอร์ม Facebook ธุรกิจร้านกาแฟ กาแฟ |
Issue Date: | 2566 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยเรื่อง การศึกษาประสิทธิผลการสื่อสารทางการตลาดดิจิทัล ที่ส่งเสริมการขายเครื่องดื่ม
ผสมนมแพลนต์เบส (Plant-based Milk) กรณีศึกษาร้านกาแฟ Mitr Roast x Brewsters เพื่อศึกษา
ประสิทธิผลของการทำแคมเปญโฆษณาบนแพลตฟอร์มออนไลน์ ในช่องทางแพลตฟอร์ม Facebook Fan
Page ของทางร้านกาแฟ ในการสร้างการรับรู้ไปยังกลุ่มเป้าหมาย (Awareness) และการกดติดตาม เพื่อ
ทำให้ร้านนั้นมีตัวตน และเป็นที่รู้จักในวงกว้างมากขึ้นผ่านการมีส่วนร่วม (Engagement) และเพื่อศึกษา
ความต้องการของผู้บริโภคต่อการสร้างแคมเปญการโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ที่สามารถนำมาปรับ
ใช้ให้เหมาะแก่แบรนด์ เพื่อให้เป็นที่น่าจดจำมากยิ่งขึ้น และสามารถเพิ่มยอดขายให้แก่ร้านกาแฟ Mitr
Roast x Brewsters ในอนาคต ในงานวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลองโดยได้เก็บรวบรวมข้อมูลการทำ
แคมเปญโฆษณาบนแพลตฟอร์ม Facebook Fan Page (Mitr Roast x Brewsters) เพื่อวัดค่าหา
ประสิทธิผลของการทำแคมเปญโฆษณา โดยมีการเผยแพร่แคมเปญโฆษณาออกไปทั้งหมด 3 แคมเปญ
และแคมเปญที่เป็นรูปแบบ Organic 2 แคมเปญ รวมทั้งหมดเป็น 5 โพสต์
ผลวิจัยพบว่า รูปแบบแคมเปญโฆษณาที่แตกต่างกันจะให้ผลลัพธ์ที่มีความแตกต่างกันออกไป ใน
การทำแคมเปญแต่ละแคมเปญจึงจำเป็นที่จะต้องเข้าใจกลุ่มเป้าหมายเพื่อสร้างเนื้อหาแคมเปญโฆษณาที่
ต้องการจะสื่อสารหรือเผยแพร่ออกไปนั้นให้เกดความสนใจ น่าดึงดูด และสามารสร้างการจดจำและการ
รับรู้ให้กับแบรนด์ แคมเปญที่สร้างการมีส่วนร่วมได้ดีที่สุดในงานวิจัยของผู้วิจัยนั้นคือ แคมเปญ “Video
ASMR ชงกาแฟ” เป็นแคมเปญที่บุคคลภายนอกนั้นได้เข้ามากดไลก์กดแชร์ มีส่วนร่วมและดึงดูดกลุ่ม
ลูกค้าได้ดีที่สุดในทั้งหมด 5 แคมเปญที่ผู้วิจัยได้ทำ ยังทำให้ทาง Facebook ของร้านกาแฟ Mirt Roast x
Brewsters มียอดผู้กดติดตามเพจเพิ่มมากขึ้นอีกด้วย เพราะในวีดีโอจะมีการชงกาแฟให้เห็น ว่ามีลักษณะ
เป็นอย่างไร สามารถที่จะผสมกับกาแฟหรือเครื่องดื่มชนิดใดก็ได้ The effectiveness of digital marketing communications promoting the sale of Plant-based Milk drinks is being studied. A case study of Mitr Roast x Brewsters coffee shop to study
the effectiveness of advertising campaigns on online platforms. On the coffee shop's Facebook Fan Page platform to create awareness among the target group (Awareness) and press follow
To make the store have an identity and become more widely known through participation and
to study consumer needs in creating advertising campaigns through online platforms that can be adapted to suit the brand. To make it even more memorable and can increase sales for
the Mitr Roast x Brewsters coffee shop in the future. This research is an experimental research by collecting data from an advertising campaign on the Facebook Fan Page (Mitr Roast x Brewsters) platform to measure the effectiveness of Making an advertising campaign There were a total of 3 advertising campaigns published and 2 organic campaigns, totaling 5 posts. Research has shown that different advertising campaign formats produce different results. In making each campaign, it is necessary to understand the target audience in order to create advertising campaign content that needs to be communicated or distributed in a way that is interesting, attractive, and able to create recognition and awareness for the brand. The campaign that generated the best engagement in the researcher's research was the "Video
ASMR Make Coffee" campaign, which was the campaign that outsiders came to like, share, and engage with and attract the most customers. All 5 campaigns that the researcher conducted also made the Facebook of the Mirt Roast x Brewsters coffee shop increase in the number of followers following the page as well. Because in the video there will be coffee making. What does it look like? Can be mixed with coffee or any type of drink. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาสื่อสารการตลาดดิจิทัล, 2566 |
Subjects: | เครื่องดื่ม -- การตลาด น้ำนมธัญพืช -- การตลาด เครื่องดื่มธัญพืช -- การตลาด เครื่องดื่ม -- แง่โภชนาการ ร้านกาแฟ -- การตลาด ร้านกาแฟ -- การจัดการ การส่งเสริมการขาย การตลาดอินเทอร์เน็ต |
Advisor(s): | มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5562 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|