DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5532

Title: การศึกษาคุณภาพการให้บริการ ความไว้วางใจ และส่วนประสมการตลาดบริการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการปั๊มน้ำมัน
Other Titles: A study of service quality trust and service marketing mix affecting satisfaction in using gas station services
Authors: ประดับยศ มหายศ
Keywords: ปั้มน้ำมัน
คุณภาพการให้บริการ
ความไว้วางใจ
ส่วนประสมการตลาดบริการ
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาคุณภาพการให้บริการ ความไว้วางใจ และส่วนประสมการตลาดบริการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการปั๊มน้ำมัน ประชากรคือผู้ใช้บริการปั๊มน้ำมัน 400 คน ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้คือค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลจากการวิจัยพบว่าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21–30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001–30,000 บาท สถานภาพโสด ใช้รถยนต์ฮอนด้า ความถี่ในการใช้บริการ 2 ครั้งต่อสัปดาห์ และใช้จ่ายต่อครั้ง 500–1,000 บาท 1. ด้านคุณภาพการให้บริการ ภาพรวมความคิดอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 3.19 (S.D. 1.09) 2. ด้านความไว้วางใจ ภาพรวมความคิดอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 3.43 (S.D. 1.29) 3. ด้านส่วนประสมการตลาดบริการ ภาพรวมความคิดเห็นอยู่ในระดับปานกลางเฉลี่ยที่ 3.26 (S.D. 1.15) การทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ เพื่อหาความสัมพันธ์ พบว่า คุณภาพการให้บริการ และส่วนประสมการตลาดบริการ มีอิทธิต่อความพึงพอใจในการใช้บริการปั๊มน้ำมัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was a study of service quality, trust, and service marketing mix that influenced satisfaction in using oil pump services. The population was oil pump service users, 400 people, sampled randomly using an online questionnaire. The statistics used included frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The research findings showed that the majority were female, aged 21-30 years, holding a bachelor's degree, employed in private companies, with an average monthly income of 15,001-30,000 Baht, single, using a Honda car, using the service twice a week, and spending 500-1,000 Baht per transaction. 1. Regarding service quality, the overall perception was at a high level, with an average score of 3.19 (S.D. 1.09). 2. Regarding trust, the overall perception was at a high level, with an average score of 3.43 (S.D. 1.29).3. Regarding the service marketing mix, the overall perception was at a moderate level, with an average score of 3.26 (S.D. 1.15). Testing the hypotheses using multiple regression analysis to find relationships, it was found that service quality and the service marketing mix significantly influenced satisfaction in using oil pump services, with a statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5532
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pradabyod_maha.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback