DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5522

Title: การเปรียบเทียบประสิทธิผลของประเภทเนื้อหาโฆษณาสาหรับธุรกิจผลติภัณฑ์เสริม
Other Titles: Comparing the Effectiveness of Advertising Content Types for Nutritional Supplement Businesses on the TikTok Platform
Authors: ณัฐชยา เชน
Keywords: TikTok
เนื้อหา
Issue Date: 2566
Publisher: Bangkok University
Citation: None
Series/Report no.: None;None
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง “การเปรียบเทียบประสิทธิผลของประเภทเนื้อหาโฆษณาสาหรับธุรกิจ ผลิตภัณฑ์เสริม อาหารบนแพลตฟอร์ม TikTok” มีวัตถุประสงค์ในการศกึ ษาเพื่อ 1) เพอื่ ศึกษา ประเภทเนื้อหาที่มีประสิทธิผลที่สร้างการรบัรู้แบรนด์และกระตุ้นการพิจารณาสินค้าใหก้ับธุรกิจ ผลิตภัณฑ์อาหารเสริมบนแพลตฟอร์มTikTokและ2)เพอื่เปรียบเทียบประสิทธิผลของประเภท เนื้อหาโฆษณาที่แตกต่างกันของธุรกิจผลิตภัณฑ์อาหารเสริมบนแพลตฟอร์ม TikTok โดยดาเนินการ วิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) เพื่อวัดประสิทธิผลการสร้างการรับรู้แบรนด์และ การพิจารณาสินค้าของแบรนด์ผลิตภัณฑ์อาหารเสริมยี่ห้อหนึ่งที่ทาการตลาดแบบโฆษณาบน แพลตฟอร์มTikTokโดยเก็บข้อมูลประสิทธผิลจากเครื่องมือการโฆษณาของแพลตฟอร์มTikTok จากการทดลองสร้างเนื้อหาโฆษณาทั้งหมด 3 ประเภท ไดแ้ ก่ เนื้อหาบันเทิงประเภท ให้ความรู้ (Educated–Entertain Content) เนื้อหาบันเทิงประเภทโน้มน้าวใจ (Convince– Entertain Content) และเนอื้ หาบันเทิงประเภทสร้างแรงบันดาลใจ (Inspire–Entertain Content) ประเภทเนื้อหาละ 3 ชิ้นงาน รวมทั้งหมด 9 ชิ้นงาน เมื่อดาเนินการเผยแพร่โฆษณาเนื้อหาแต่ละ ประเภทและนาประสิทธิผลมาหาค่าเฉลี่ยแล้ว ผลการศกึ ษาวิจัยพบว่า สาหรับการสรา้ งเนื้อหาโฆษณา บนแพลตฟอร์ม TikTok สาหรับธุรกิจผลิตภัณฑ์อาหารเสริม หากมีวัตถปุ ระสงค์เพื่อการสร้างการรับรู้ แบรนด์ควรมุ่งสร้างเนื้อหาประเภทบันเทิง–โน้มน้าวใจ เพราะสร้างยอดการมองเห็นและยอด การรับชมได้มีประสิทธิภาพที่สุด และ/ หรอื เลือกสร้างเนื้อหาประเภทบันเทิง–ให้ความรู้ ที่สร้าง การรับชมซ้าได้มากที่สุด แตห่ ากมีวัตถุประสงค์โฆษณาเพื่อสร้างการพิจารณาสินค้าของผู้บริโภค ควรมุ่งสร้างเนื้อหาประเภทบันเทิง–โน้มน้าวใจที่สร้างยอดการมีส่วนร่วมได้มากที่สุด และ/ หรือ เลือกสร้างเนื้อหาประเภทบันเทิง–แรงบันดาลใจที่ทาให้ผู้บริโภครับชมโฆษณาได้นานที่สุด
The study comparing the effectiveness of advertising content types for nutritional supplement businesses on the TikTok platform aimed to 1) determine the effective content types that generate brand awareness. and 2) to compare the effectiveness of different types of advertising content for dietary supplement businesses on the TikTok platform by conducting experimental research to measure the effectiveness of brand awareness and consideration through advertising a nutritional supplement brand on the TikTok platform and collecting effectiveness data from the platform's advertising tools. After we created all three types of advertising content: educated–entertainment content, convinced–entertainment content, and inspired–entertainment content, we had three pieces per type of content (for a total of nine pieces). When publishing each type of content and taking the effectiveness as an average. The research results found that when creating advertising content on the TikTok platform for food supplement businesses, if the objective is to build brand awareness, focus on creating entertainment- convincing content because it generates the most effective views and views, and/ or choose to create entertainment–educating content that generates the most repeat views. But if the advertising objective is to generate consumer consideration of the product, advertisers should aim to create entertainment–persuasive content that generates the most engagement and/ or chooses to create inspired– entertainment content that keeps consumers watching ads for the longest time.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5522
ISSN: None
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Natchaya_chen.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback