DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5500

Title: การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในการสร้างการรับรู้ (Awareness) และการมีส่วนร่วม (Engagement) โดยการเพิ่มช่องทางการขายบนแพลตฟอร์ม Facebook โดยการทำ Facebook ads กรณีศึกษา ร้านพรีออเดอร์สินค้าของศิลปินจากประเทศเกาหลีใต้ (Boragather)
Other Titles: Digital marketing communication to create awareness and engagement by increasing sales channels on the facebook platform by doing facebook ads, case studies, pre-order shops of artists from the country south korea (boragather)
Authors: กนกอร สามสี
Keywords: การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
ศิลปินเกาหลี
พรีออเดอร์สินค้า
เพิ่มช่องทางการขาย
เพิ่มยอดขาย
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลและประสิทธิผลในการสร้างการรับรู้และการมีส่วนร่วมของร้านพรีออเดอร์สินค้าของศิลปินเกาหลี โดยพิจารณาจากความสนใจ พฤติกรรม เพศ อายุ สถานที่อยู่อาศัย เป็นต้น รวมถึงวัดประสิทธิผล จากการเพิ่มช่องทางการขายโดยการทำการโฆษณาผ่านเฟซบุ๊ก แบ่งออกเป็น (1) การสร้างการรับรู้ 4 แคมเปญ และ (2) การสร้างการมีส่วนร่วม 2 แคมเปญ รวมทั้งสิ้น 6 แคมเปญ โดยใช้เครื่องมือFacebook Ads Manager ใช้รูปภาพในการทำสื่อโฆษณา ได้แก่ (1) Image Ads และ (2) Photo Album เก็บรวบรวมข้อมูลจากเพศหญิงอายุ 20-45 ปี มีพฤติกรรมพรีออร์เดอร์สินค้าออนไลน์ผ่าน เฟซบุ๊กแฟนเพจ Boragather ตั้งแต่ 1 กุมภาพันธ์ ถึง 3 เมษายน 2566 รวมทั้งสิ้น 42 วัน ผลการทดลองพบว่า แคมเปญต่างๆ ได้เพิ่มผู้ติดตามให้แก่เฟซบุ๊กแฟนเพจ Boragather จำนวน 857 คน โดยแคมเปญการสร้างการรับรู้ที่ดีที่สุดคือ แคมเปญที่ 3 การเข้าถึง 10,453 Impression 18,778 จำนวนคลิก 773 ซึ่งสร้างยอดขายสูงสุด ส่วนแคมเปญการสร้างการมีส่วนร่วม ที่ดีที่สุดคือ แคมเปญที่ 6 การเข้าถึง 29,743 Impression 41,327 จำนวนคลิก 8,612 ซึ่งสามารถดึงดูดกลุ่มเป้าหมายให้มีส่วนร่วมมากที่สุด ทั้งนี้แคมเปญทั้งสองดังกล่าวมาจากโฆษณารูปแบบ Photo Album Ads แสดงให้เห็นว่าการใช้อัลบั้มภาพเป็นสื่อการโฆษณาช่วยสร้างความน่าสนใจ และดึงดูดความสนใจของผู้ชม โดยเนื้อหาที่น่าสนใจสามารถช่วยให้ผู้ดูโฆษณามีความสนใจและติดตามข้อมูลต่อไปและสามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้มากกว่า ซึ่งสามารถเพิ่มช่องทางการขาย และเพิ่มยอดขาย รวมถึงสามารถปรับใช้กับธุรกิจ Boragather พรีออเดอร์เกี่ยวกับศิลปินเกาหลีในอนาคตได้
This research is an experimental study aimed to examine digital marketing communication and its efficiency in generating awareness and engagement for the pre-order merchandise of Korean artists, considering factors such as interests, behaviors, gender, age, and residential location. The study consists of two parts: (1) creating four awareness campaigns and (2) creating two engagement campaigns, for a total of six campaigns. The Facebook Ads Manager tool was employed, with picture ads and photo albums serving as advertising media. Data was obtained from Boragather Facebook fan page between February 1st and April 3rd, 2566, a period of 42 days. According to the testing results, the online advertisements attracted 857 followers for the Boragather Facebook fan page. Campaign 3 was the most effective awareness campaign, with 10,453 impressions and 18,778 clicks, resulting in the most sales. Campaign 6 was the most successful engagement campaign, with 29,743 impressions and 41,327 clicks, effectively drawing the highest degree of participation. Notably, both of these campaigns used the Photo Album Ads format, suggesting that employing photo albums as advertising media helped stimulate curiosity and draw the attention of viewers. These findings suggest that implementing this approach could enhance sales channels, increase sales, and be applicable to Boragather future business ventures related to pre-order merchandise for Korean artists.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2565
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5500
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File SizeFormat
kanokon.sams.pdf3.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback