DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5494

Title: การวัดประสิทธิผลกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในการขายสินค้าผ่านช่องทาง Facebook กรณีศึกษาผ้าอ้อมเด็ก Harper Baby Care
Other Titles: Measuring the effectiveness of digital marketing communication strategies in selling products via Facebook: A case study of Harper Baby Care diapers
Authors: ธาวิน พิทักษวงษ์
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสาร
การตลาดดิจิทัล
เฟซบุ๊ก
ผ้าอ้อมเด็ก
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง เป็นการวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed Methods) โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจ (Survey Research) ด้วยแบบสอบถามเพื่อเก็บข้อมูลกับกลุ่มผู้บริโภคสินค้าสำหรับแม่และเด็ก และการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) โดยเก็บข้อมูลผ่านช่องทาง Facebook ของ Harper Baby Care โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริโภค ในการนำมาพัฒนากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในการขายสินค้าผ่านช่องทาง Facebook 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกซื้อสินค้าผ่านช่องทาง Facebook และ 3) เพื่อศึกษาประสิทธิผลกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในการขายสินค้าผ่านช่องทาง Facebook กรณีศึกษาผ้าอ้อมเด็ก Harper Baby Care เพื่อสร้างการรับรู้แบรนด์ และกระตุ้นยอดขาย ผลการทดลองแสดงให้เห็นว่า การนำเสนอเนื้อหาที่ผู้ชมของคุณสนใจในช่วงเวลาที่ไม่แน่นอนหรือเมื่อมีเวลาว่างสำหรับการเข้าสังคมหรือแสวงหาความรู้ มารดาสนใจเนื้อหาที่เป็นประโยชน์ต่อความปลอดภัย สุขภาพ และการเลี้ยงดูบุตรของบุตรหลานมากกว่าเนื้อหาที่ให้ประโยชน์แก่ตนเอง เนื้อหาที่มีประโยชน์เพียงอย่างเดียวไม่ได้กระตุ้นให้เกิดการซื้อ ในขณะที่เนื้อหาส่งเสริมการขายหรือส่วนลดจะช่วยเพิ่มยอดขายได้ดีกว่า อย่างไรก็ตาม ทั้งสองประเภทไม่ได้สร้างความสัมพันธ์ที่ดีโดยตรงระหว่างแบรนด์กับแม่ เนื้อหาที่มีสีสันด้วยภาพน่ารักของแม่และเด็กดึงดูดความสนใจ แต่ควรจัดระเบียบให้ดี โดยใช้ข้อความน้อยที่สุด โดยใช้หัวข้อหรือตัวเลขเพื่อให้อ่านง่าย รวมถึงเครดิตของโรงพยาบาลหรือแพทย์ที่ให้ข้อมูลในเนื้อหาจะช่วยเพิ่มความน่าเชื่อถือและสร้างความเชื่อมั่นให้กับแบรนด์
This research is an experimental and mixed-method study that utilizes survey research to collect data from a group of consumers of products for mothers and children. Additionally, it employs qualitative research by content analysis, gathering data via Harper Baby Care's Facebook channel. The objectives of this research are as follows: 1) To study consumer opinions and develop digital marketing communication strategies for selling products through the Facebook channel. 2) To examine purchasing behavior through the Facebook channel. 3) To investigate the effectiveness of digital marketing communication strategies for selling products via the Facebook channel a case study of Harper Baby Care's baby diapers to build brand awareness and boost sales. The results of the experiment show that presenting content that interests your viewers during uncertain or leisure times on social media influences mothers' interest in the content that promotes safety, health, and childcare for their children more than self-benefit content. Useful content alone does not stimulate purchases, whereas content promoting sales or a discount proves to be more effective in increasing sales. However, neither of these content types directly fosters a strong relationship between the brand and mothers. To establish a stronger connection, content with appealing images of mothers and children should be utilized, but it should be well-organized, using minimal text, clear headings, or numbers to make it easy to read. Additionally, including credits from hospitals or doctors providing information in the content can enhance trust and confidence in the brand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: ผ้าอ้อม
เสื้อผ้าทารก
เครื่องใช้สำหรับเด็ก
Harper Baby Care (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
การสื่อสารทางการตลาด
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การจัดการขาย
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5494
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tawin_phit.pdf11.85 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback