DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5434

Title: เปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาของแคมเปญที่มีผลต่อการสร้างการรับรู้การมีส่วนร่วม และยอดรายได้ของร้าน Merch4-G Tech ผ่านเฟซบุ๊ก (Facebook Ads)
Other Titles: The effectiveness of Merch4-g tech’s advertising campaign on awareness, engagement and revenue
Authors: กิตติคุณ เตียวเจริญชัย
Keywords: เฟซบุ๊กแอด
แคมเปญ
Engagement
ประสิทธิผล
เมต้าบิสเนสสูท
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาของแคมเปญที่มีผลต่อการสร้างการรับรู้ การมีส่วนร่วมและยอดรายได้ของร้าน Merch4-G Tech ผ่านเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาประสิทธิผลการมีส่วนร่วมของการโฆษณาสินค้าผ่านเฟซบุ๊ก 2) เพื่อศึกษาประสิทธิผลการทักข้อความเข้าหาเพจผ่านเฟซบุ๊ก และ 3) เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลของแคมเปญการโฆษณาบนเฟซบุ๊กทั้ง 2 แคมเปญว่า แคมเปญใดสามารถสร้างยอดรายได้ให้กับร้าน Merch4-G Tech ได้มากกว่ากันโดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research Method) ในการเก็บรวบรวมข้อมูลประกอบด้วยการ การทดลองโฆษณาผ่านเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) ผ่านการทำแคมเปญทั้ง 2 แคมเปญโดยกำหนดวัตถุประสงค์ของแคมเปญแรก คือ การมีส่วนร่วมในโพสต์ และแคมเปญที่ 2 คือ การทักข้อความเข้าหาเพจด้วยโปรแกรม Meta Business Suite ทั้งนี้ในการใช้เนื้อหา 3 ประเภท ได้แก่ 1) เนื้อหาแบบ Product โดยใช้รูปภาพเกี่ยวกับสินค้า 2) เนื้อหาแบบ Promotion โดยใช้โปรโมชั่นและ 3) อัลบั้มรูปภาพสินค้าและวิดีโอโชว์สินค้า ทั้งนี้เพื่อนำผลลัพธ์มาเปรียบอัตราการมีส่วนร่วม (Engagement) และยอดขาย ผลการวิจัยพบว่า คอนเทนต์รูปแบบ Promotion มียอดการมีส่วนร่วมและสามารถเพิ่มยอดรายได้ ได้มากกว่าคอนเทนต์อัลบั้มรูปภาพสินค้าและวิดีโอโชว์สินค้าบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก เนื่องจากกลุ่มเป้าหมายให้ความสนใจกับสินค้าที่มี Promotion และส่งทักข้อความเข้ามาหาเพจ ซึ่งหากกลุ่มเป้าหมายส่งทักข้อความเข้ามาหาเพจ จะทำให้สามารถปิดการขายได้ โดยแคมเปญแรกที่ตั้งวัตถุประสงค์ของแคมเปญคือเพิ่มการมีส่วนร่วมกับโพสต์นั้น สามารถเพิ่มยอดการมีส่วนร่วมและเพิ่มยอดการขายได้มากกว่า แคมเปญสองที่ตั้งวัตถุประสงค์ของแคมเปญคือเพิ่มการทักข้อความเช้าหาเพจ
The objective of this research is to compare the effectiveness of advertising campaigns affecting awareness building. Merch4-G Tech store participation and revenue through Facebook (Facebook Ads). The objectives were 1) investigate the effectiveness of product advertising participation via Facebook 2) investigate the effectiveness of Facebook messages and 3) compare the effectiveness of Facebook advertising campaigns. To compare which of the two Facebook campaigns can generate more revenue for Merch4-G Tech stores. Using experimental research methodology (Experimental Research Method) in data collection consists of Facebook Ads experiments that were conducted through two campaigns, with the first campaign's goal being to engage in posts and the second campaign's goal being to message the page with the Meta Business Suite program. There are three types of content used: 1) product content (images about the product), 2) promotion content (promotions), and 3) product photo albums and product videos. This is to compare the engagement rate and sales results. According to the findings, promotional content has higher engagement and can increase revenue. On the Facebook platform, more than content albums of product photos and video show products. Because the target audience is interested in the products being promoted and sending messages to the page which will be able to close the sale if the target group sends a message to the page. The first campaign to establish the campaign goal was to increase engagement with that post could boost engagement and sales even more. The second campaign's goal was to increase the number of messages posted to the page.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้าน Merch4-G Tech
เกม -- เครื่องมือและอุปกรณ์
เกมกับเทคโนโลยี
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
เครือข่ายสังคมออนไลน์
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอํานวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5434
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kittikun.tiew.pdf10.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback