DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5376
|
Title: | อิทธิพลของการทำการตลาดแบบเนื้อหา Content Marketing ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ Disney Plus Hotstar ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหนานคร |
Other Titles: | The influence of content marketing affecting decision to use Disney Plus Hotstar service among customers in Bangkok |
Authors: | พัชริดา ดอกไม้หอม |
Keywords: | การทำการตลาดแบบเนื้อหา การตัดสินใจใช้บริการ Disney Plus Hotstar |
Issue Date: | 2566 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อวิเคราะห์ความมีอิทธิพลของการทำการตลาดแบบเนื้อหา (Content Marketing) ความคิดเห็นของผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ รวมไปถึงการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์มสตรีมมิ่งวิดีโอ Disney Plus Hotstar ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวมรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นของการทำการตลาดแบบเนื้อหาภาพรวมเท่ากับ 0.874 หลังจากนั้นได้นำแบบสอบถามแจกให้กับสมาชิกในกลุ่มเฟสบุ๊คแบบปิด Disney+ Hotstar TH Community จำนวน 400 คน และใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างเฉพาะเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคุณ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การทำการตลาดแบบเนื้อหา ด้านวิดีโอ มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแอปพลิเคชัน Disney Plus Hotstar นอกจากนี้ การตลาดแบบเนื้อหา ด้านกราฟิก และด้านบทความ ไม่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแอปพลิเคชัน Disney Plus Hotstar The purpose of this research was to study the influence of Content Marketing, consumer opinions on service decision making including the decision to use the Disney Plus Hotstar video streaming platform of consumers in Bangkok. The close ended questionnaire was used to collect data and the content validity and Cronbach’s
Alpha reliability tests were used in this study. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.874 from 40 participants contributions. After that, the researcher distributed the questionnaire to 400 members of the Disney+ Hotstar TH Community closed Facebook group. The statistical used were frequency, percentage, mean, standard deviation and testing hypothesis by Multiple Regression Analysis. The results showed that articles and infographics Content Marketing did not influence the decision to use the Disney Plus Hotstar while video Content Marketing influenced the decision to use the Disney Plus Hotstar. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Advisor(s): | ศศิประภา พันธนาเสวี |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5376 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|