DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5353

Title: แผนธุรกิจคลินิกกายภาพบำบัด บริษัท ไฮท์โซน เวลเนส จำกัด
Other Titles: Business plan for high zone wellness Company Limited
Authors: กัลยลักษณ์ คงอุดม
Keywords: คลินิก
อุปกรณ์ทางการแพทย์
กายภาพบำบัด
Clinic
Medical Equipment
Physical Therapy
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคและปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ รวมถึงความน่าลงทุนของธุรกิจ High Zone Wellness ในด้านบริการกายภาพบำบัด ซึ่งเป็นการบำบัดอาการเจ็บป่วย เช่น อาการ Office Syndrome อาการปวดต่าง ๆ ซึ่งถือว่ามีความจำเป็น ผู้บริโภคปรารถนาให้ได้ผลลัพธ์จากการรักษาที่ช่วยแก้ไขปัญหาอาการป่วย ประกอบกับคลินิกกายภาพบำบัดมีจำนวนไม่มาก เป็นศูนย์กายภาพที่มีราคาย่อมเยา 900 บาท ถึง 1,000 บาท และมีคุณภาพสูง โดยมีการลดราคาค่าใช้บริการให้แก่ลูกค้าเก่าและใหม่ และได้รับกายภาพบำบัดที่ใช้เทคโนโลยีจากต่างประเทศบริการที่ครอบคลุมครบวงจรมากขึ้น ทั้งในด้านการบริการอุปกรณ์ทางการแพทย์ จากการศึกษาวิเคราะห์ถึงสภาพแวดล้อม และพฤติกรรมผู้บริโภค พบว่ากลุ่มลูกค้าที่มารักษาที่คลินิกมากที่สุด คือ กลุ่มที่ป่วยเรื้อรังจากการเสื่อมสภาพของร่างกาย ซึ่งมักมีอายุ 50 ปี ขึ้นไป รองลงมาคือ กลุ่มที่ป่วยจากพฤติกรรมซ้ำ ๆ เช่น การทำงาน การบาดเจ็บทั่วไป และการบาดเจ็บจากการออกกำลังกาย เพื่อตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้าที่มีปัญหาการเสื่อมสภาพของร่างกาย อาการปวดหลัง ปวดขา ปวดเข่า และอาการชาตามจุดต่าง ๆ ซึ่งเป็นราคาที่สามารถแข่งขันกับตลาดได้ รวมถึงเป็นราคาที่ลูกค้าจากการเก็บข้อมูลสอบถามยอมจ่าย ซึ่งเป็นราคาที่สามารถแข่งขันกับตลาดได้ และเป็นราคาที่ลูกค้ายอมรับได้ โดยกลุ่มเป้าหมายสองกลุ่ม ได้แก่ บุคคลวัยทำงาน บุคคลวัยทำงานจะเป็นกลุ่มที่มีปัญหาด้านสุขภาพ และบุคคลที่อยากจะป้องกันออฟฟิศซินโดรม การดำเนินกิจการใช้เงินลงทุนกับหุ้นส่วนคนละ 1,330,250 บาท รวมทั้งสิ้น 2,660500 บาท พบว่าบริษัทจะมีผลขาดทุนในการดำเนินงานในปีแรกและจะเริ่มมีกำไรในปีที่ 2 เป็นต้นไป โดยในปีที่ 1 มีลูกค้ามารักษาที่คลินิกรวมทั้งสิ้น 1,095 คน และคาดการณ์ว่าจำนวนจะเพิ่มขึ้นประมาณ 21-37% ต่อปี และเพิ่มขึ้นในปีถัดไป เนื่องจากบริษัทใช้แผนการตลาดในการมุ่งเน้นลูกค้ากลุ่มวัยทำงาน และกลุ่มสูงอายุ ทำให้อัตราการรักษาช้ามีแนวโน้มสูงขึ้นเรื่อย ๆ ดังนั้นถึงเห็นความเป็นไปได้ที่ธุรกิจจะค่อย ๆ เติบโต
The propose of business plan is to study consumer behavior and factors that affect purchasing decisions. Including the investment attractiveness of the High Zone Wellness business in the field of physical therapy services. which is a treatment for illnesses such as Office Syndrome symptoms, various pains which is considered more necessary Consumers want results from treatments that help resolve their ailments. In addition, there are not many physical therapy clinics. It is a physiotherapy center with an affordable price of 900 Baht to 1,000 Baht and of high quality. There is a reduction in the service fee for old and new customers and received physiotherapy that uses technology from abroad, more comprehensive services in terms of medical equipment services From an analytical study to the environment found that this business plan has analyzed the environment and consumer behavior. It was found that the group of customers who came to the clinic the most were Groups that are chronically ill from deterioration of the body Which are usually aged 50 years or more, followed by a group that is sick from repetitive behaviors such as work General injuries and injuries from exercise To respond to the needs of customers who have problems with deterioration of the body, back pain, leg pain, knee pain and numbness at various points, which is a competitive price in the market. Including the price that customers from collecting inquiries are willing to pay. Which is a price that can compete with the market including the price that customers from collecting inquiries are willing to pay. The two target groups are people of working age. Working-age people are a group with health problems and people who want to prevent office syndrome. Business operation with investment of 1,330,250 Baht per partner, totaling 2,660500 Baht, found that the company will have operating losses in the first year and will start to gain profits in the second year onwards. A total of 1,095 clients came to the clinic and it was estimated that the number it will increase about 21-37% per year and increase in the following years because the company uses a marketing plan to focus on working-age customers and the elderly. Resulting in a slow healing rate tending to increase steadily. Therefore, to see the possibility that the business will gradually grow.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
บริการกายภาพบำบัด
กายภาพบำบัด
ความเจ็บปวด
การรักษาโรค
นักกายภาพบำบัด
กายภาพบำบัดสำหรับผู้สูงอายุ
บริษัท ไฮท์โซน เวลเนส จำกัด
Advisor(s): กัณณพนต์ โล่เพชรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5353
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kanyaluck_kong.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback